۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۲۷۶۷۶۹
با حضور علما؛

مراسم گرامیداشت آیت الله عراقچی همدانی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم یادبود و گرامیداشت آیت الله علی عراقچی همدانی از اساتید اخلاق و سطوح عالی حوزه علمیه قم با حضور نمایندگان بیوت مراجع و علما و فضلای حوزه در حسینیه شهدای قم برگزار شد.
 آيت الله عراقچي استاد اخلاق حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادبود و گرامیداشت آیت الله علی عراقچی همدانی از اساتید اخلاق و سطوح عالی حوزه علمیه قم امشب در حسینیه شهدای قم برگزار شد.


بر اساس این گزارش، در این مراسم گرامیداشت آیات سید احمد خاتمی، رضا استادی، محسن فقیهی، غیاث الدین طه محمدی، محمد جواد علوی بروجردی، مهدی هادوی تهرانی، یثربی، صلواتی، حجج اسلام والمسلمین حسین ملکا، سید محمد سعیدی، سید محمد مهدی حسینی همدانی، عندلیب همدانی و سید محمد مهدی میر باقری از حاضران در جلسه بودند.


همچنین امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام حسین خانی معاون تهذیب حوزه های علمیه، حجت الاسلام نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع در این مراسم ترحیم حضور داشتند.


حاضران در جلسه با قرائت قرآن و ذکر فاتحه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله عراقچی همدانی، برای این استاد اخلاق علو درجات را از خداوند متعال خواستار شدند.


در این مراسم گرامیداشت حجت الاسلام سید حسن فاضلیان رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به فلسفه خلقت و علت آفرینی نظام هستی گفت: در آیات قرآن کریم از عالم شدن انسان، عبودیت، آزمایش و رحمت الهی به عنوان علت آفرینش نظام هستی یاد شده است.


وی با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی آیت الله عراقچی همدانی افزود: ایشان شخصی بود که در وجودش جز صفا، معنویت و اخلاص چیزی دیده نمی شد، آیت الله عراقچی از دسته علمایی بودند که با اخلاص کامل مردم و طلاب را یاری می کردند.


مبلغ دینی حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) درباره علما و فقها اظهار داشت: امام می فرمایند اگر علما و فقها در زمان غیبت نبودند همه مرتد می شدند، این علما مردم را دعوت کرده و به مسیر حق هدایت می کنند و امت را از انحراف نجات می دهند که آیت الله عراقچی از همین دسته علما بودند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات