۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۲۷۶۷۷۱
حجت الاسلام ماندگاری:

هرگونه توسل به قدرت‌های خارجی خیانت به اهل‌بیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم تفکر وابستگی به 1+5 برای حل مشکلات اقتصادی را اهانت به حریم اهل بیت(ع) دانست و گفت: بعد فکری حریم اهل بیت(ع) در وضعیت موجود یعنی این‌که حاضر نشویم به هر دلیلی متوسل 1+5 شویم چراکه هرگونه توسل به قدرت‌های خارجی بدون در نظر گرفتن حریم ولی فقیه خیانت و اهانت به اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در مراسم عزاداری تخریب بقاع بقیع که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان این‌که حفظ حریم اهل بیت(ع) همانند حفظ حرم اهل بیت(ع) اهمیت ویژه ای دارد، اظهار کرد: امروز در فضای سیاسی تفکر وابستگی به 1+5 برای حل مشکلات اقتصادی اهانت به حریم اهل بیت(ع) است.

 

وی افزود: امروزه در بین شیعیان دنیا رسومی پسندیده رایج است که حفظ شأن حرم اهل بیت(ع) در آن بسیار به چشم می‌خورد همانند سلام و اذن دخول در هنگام ورود به حرم‌های شریف از این رسوم بزرگ و پسندیده است.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به گستره حریم اهل بیت(ع)، عنوان کرد: حرم اهل بیت(ع) محدود به همین بقاع متبرکه است که به لطف خداوند متعال و فرهنگ غنی شیعی حفظ شان اهل بیت(ع) در این حرم ها از سوی زیارت کننده گان رعایت شده است.

 

وی با اشاره به ابعاد مختلف حریم اهل بیت(ع)، گفت: باید در تمام اوقات خود را در محضر خدا بدانیم و همچنان که در روایات و آیات متعدد مشاهده شده است تمام اماکن حریم اهل بیت(ع) نیز است.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به بعد عملی حریم اهل بیت(ع) در زندگی روزمره، اظهار کرد: امروزه بعد فکری حریم اهل بیت(ع) نیز از مواردی است که باید از آن با صداقت در نیات پاسداری کرد.

 

وی افزود بعد فکری حریم اهل بیت(ع) در وضعیت موجود یعنی این‌که حاضر نشویم به هر دلیلی متوسل 1+5 شویم چراکه هرگونه توسل به قدرت‌های خارجی بدون در نظر گرفتن حریم ولی فقیه خیانت و اهانت به اهل بیت(ع) است.

 

وی ادامه داد: بعد قلبی نیز از ابعاد دیگر حریم اهل بیت(ع) است و جوانان امروز باید در نظر داشته باشند که برای حفظ حریم اهل بیت(ع) جز خدا را نمی‌توان در قلب جا داد./921/پ202/ف

ارسال نظرات