۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۲۷۶۷۷۲
استاد حوزه علمیه:

جز معنویت و اخلاص در وجود آیت الله عراقچی همدانی چیزی دیده نمی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان این که در وجود آیت الله عراقچی همدانی جز صفا، معنویت و اخلاص چیزی دیده نمی شد، گفت: امام هادی(ع) در روایتی درباره علما و فقها می فرمایند فرمایند اگر علما و فقها در زمان غیبت نبودند همه مرتد می شدند، این علما مردم را دعوت کرده و به مسیر حق هدایت می کنند و امت را از انحراف نجات می دهند که آیت الله عراقچی از همین دسته علما بودند.
حجت الاسلام سيد حسن فاضليان مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم مراسم ختم آيت الله عراقچي در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن فاضلیان رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان شب گذشته در مراسم گرامیداشت آیت الله عراقچی همدانی استاد اخلاق حوزه که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با اشاره به با اشاره به فلسفه خلقت و علت آفرینی نظام هستی گفت: در آیات قرآن کریم چند محور برای علت آفرینش بیان شده است.


وی افزود: آیه آخر سوره طلاق می فرماید به وجود آمدن چنین عالم با عظمتی به دلیل عالم شدن انسان ها است، در آیه ای دیگر از قرآن کریم خداوند متعال هدف از آفرینس جن وانس را عبادت و عبودیت عنوان کرده است.


مبلغ دینی حوزه علمیه با بیان این که آزمایش کردن انسان ها و بهره مند شدن از رحمت الهی از دیگر اهداف آفرینش بیان شده است، اظهار داشت: خداوند متعال انسان را آفرید تا نخست علم و معرفت را کسب کند و سپس اطاعت و بندگی خداند را به دست آورد.


وی ادامه داد: پس از این که انسان به بندگی خداوند متعال رسید مسأله ابتلا و آزمایش او پدید می آید تا انسان را به رشد و کمال برساند، انسان پس از گذراندن این مراحل به رحمت الهی دست پیدا می کند، از همین رو همه این موارد را می توان به عنوان هدف آفرینش دانست.


حجت الاسلام فاضلیان با بیان این که در وجود آیت الله عراقچی همدانی جز صفا، معنویت و اخلاص چیزی دیده نمی شد، ابراز داشت: امام هادی(ع) در روایتی درباره علما و فقها می فرمایند فرمایند اگر علما و فقها در زمان غیبت نبودند همه مرتد می شدند، این علما مردم را دعوت کرده و به مسیر حق هدایت می کنند و امت را از انحراف نجات می دهند که آیت الله عراقچی از همین دسته علما بودند.


وی عنوان کرد: با وجود این که آیت الله عراقچی همدانی از شاگردان حضرت امام و آیت الله گلپایگانی بود اما ایشان شب های جمعه در تهران حضور پیدا کرده و مسائل معرفتی برای جوانان بیان می کرد تا آن ها در مسیر انحراف قرار نگیرند.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آیت الله عراقچی همدانی تألیفات در بسیای در زمینه های فقه، توحید، معنویات، اخلاقیات و دیگر زمینه ها دارند؛ اخلاص این استاد اخلاق بسیار بود و هیچگاه دلبسته به مقام، موقعیت و جایگاه نبودند.


وی با بیان این که آیت الله عراقچی بسیار به حضرت امام علاقه داشت، اضافه کرد: همین علاقه سبب شد تا ایشان کتابی در شرح احوالات حضرت امام منتشر کنند، سخنان آیت الله عراقچی همدانی به دلیل این که از قلبش بر می خاست بر دل ها می نشست و اثرگذار بود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات