۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۷۶۸۰۶
قشقاوی در جمع خبرنگاران:

برای تصویب برجام تابع مسؤولان عالی نظام هستیم/ بررسی برجام با حضور عراقچی در کمیسیون‌های مجلس صورت خواهد گرفت

خبرگزاری رسا ـ معاون وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز آقای عراقچی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می آید تا متن برجام را بررسی کند و هر تصمیمی که در این باره مسؤولان عالی نظام بگیرند تابع خواهیم بود.
قشقاوي

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حسن قشقاوی در حاشیه صحن علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، با بیان این که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نمی تواند برای مسؤولان نظام تعین تکلیف کند، اظهار کرد: فرآیند رسیدگی به امور هسته ای در شورای عالی امنیت ملی مشخص است و این شورا متشکل از اشخاص حقوقی مثل رییس مجلس به نمایندگی از قوه مقننه و رییس قوه قضاییه به نمایندگی از قوه قضاییه و رییس جمهور به نمایندگی از قوه مجریه و اشخاص حقیقی است.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت بررسی متن برجام در کمیسیون وی‍ژه، تصریح کرد: امروز ما با مصوبه ای روبرو هستیم که در بخش هایی از آن  تاکید دارد بر ارائه گزارش به مجلس و این مسیرهایی است که بزرگان باید برای ما تعیین کنند.

 

قشقاوی افزود: ما به عنوان وزارت امور خارجه تابع هستیم و هر تصمیمی بگیرند و بخواهند که به چه شکلی  فرآیند قانونی تصویب توافق ایران و 1+5  صورت پذیرد،ما تابع هستیم، ما نمی توانیم برای این موضوع اظهارنظر کنیم و هرچه به ما ابلاغ شود همان را اجرا خواهیم کرد.

 

معاون وزیر امور خارجه گفت: من نمی دانم مراد از بررسی توافق چیست، امروز آقای عراقچی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می آید تا متن برجام را بررسی کند، به کمیسیون آموزش می رویم تا بررسی کنیم ولی باز ما هرتصمیمی که مجلس بگیرد تابع آن خواهیم بود./858/پ202/ج

ارسال نظرات