۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۷۶۸۱۱

حضور پرشور هنرمندان خراسان جنوبی در جشنواره ملی هنر رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که خراسان جنوبی از استان های پیشگام در زمینه ارسال اثر به جشنواره ملی نقاشی و هنر رضوی است، گفت: در این جشنواره بیش از ۵۰۰ هنرمند از خراسان جنوبی شرکت کرده اند.
احمد محبي _ مدير کل فرهنگ و ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که چهارمین جشنواره ملی «نقاشی‌‌ خط و حروف نگاری رضوی» در قالب سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در خراسان جنوبی برگزار می‌شود، گفت: هنرمندان خراسان جنوبی در این جشنواره پیشگام بوده‌اند و بیش از 500 هنرمند خراسان جنوبی آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده اند.

 

وی افزود: برپایی جشنواره امام رضا(ع) در ترویج فرهنگ و معارف رضوی نقش بسیار برجسته‌ای دارد که اگر به شکل مردمی برگزار شود رسیدن به اهداف محتوایی مورد نظر سریع‌تر محقق خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: از آن جایی که هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم دینی به اقشار مختلف است برگزاری این جشنواره می‌تواند در قالب هنر اسلامی، فرهنگ رضوی را با تابلوهای زیبا به خانه‌های مردم و نسل جوان انتقال دهد.

 

محبی با بیان این‌که هنر زبان گویای فرهنگ است، افزود: امروز نسل جوان اشتیاق زیادی به فرهنگ و هنر دارند بنابراین اگر می‌خواهیم در انتقال مفاهیم دینی به نسل جوان مؤثر باشیم باید این کار را از طریق هنر اسلامی به‌خصوص نقاشی انجام دهیم که نه تنها برای جوانان بلکه برای کودکان و نوجوانان هم جذاب است.

 

وی اظهار کرد: در بخش نقاشی و خط این جشنواره 340 اثر از 98 هنرمند و در بخش حروف نگاری 185 اثر از 54 هنرمند به دبیرخانه برگزاری جشنواره ارسال شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در صورت تایید آثار ارسالی، نفرات برگزیده از طریق سایت اداره کل یا تماس تلفنی، هنرمندان برای حضور در مرحله دوم جشنواره دعوت خواهند شد.

 

محبی ادامه داد: در مرحله حضوری نیز هنرمندان به مدت دو روز فرصت دارند تا آثاری با موضوع فرهنگ و هنر رضوی خلق کنند که آثار تولید شده در مرحله حضوری با انتخاب هیأت داوران به بخش نمایشگاهی راه می‌یابند.

 

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده نتایج اولیه جشنواره 15مرداد و داوری نهایی آثار27 و 28 مرداد انجام شده و نمایشگاه چهارمین جشنواره «نقاشی‌‌خط و حروف نگاری رضوی» و مراسم اختتامیه 29 مرداد برگزار می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که آثار برگزیده در قالب یک کتاب چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت، یادآور شد: هنر فاخر اسلامی یکی از ابزارهای مهم برای حفظ فرهنگ اسلامی و انتقال آن به سایر نسل ها بوده و اوج هنر و تمدن یک قوم و ملت را در برابر دید جهانیان به نمایش می گذارد./968/پ202/ب5

ارسال نظرات