۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۷۶۸۵۰

پروژه احداث مصلای بزرگ شهرستان اهر آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از آغاز پروژه احداث مصلای بزرگ شهرستان اهر خبر داد و گفت: در روزهای آینده عملیات خاک برداری این پروژه آغاز خواهد شد که لازم است عموم مردم استان در این امر مشارکت داشته باشند.
پروژه

حجت الاسلام ناصر حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از آغاز عملیات احداث مصلای اعظم شهرستان اهر خبر داد و اظهار داشت: در روزهای آینده عملیات خاک برداری شروع خواهد شد که لازم است عموم مردم استان در این امر مشارکت داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: تا آنجا که ممکن است تلاش خود را خواهیم کرد تا کمک های لازم را از بخش دولتی و خیرین جذب خواهیم کنیم، اما باید اهالی شهرستان اهر آستین بالا بزنند و برای احداث مصلای اعظم که مرکز فرهنگی، عبادی، سیاسی و امنیتی و جامع خواهد بود مشارکت داشته باشند.


حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این‌که مدت زمان اتمام احداث این پروژه منوط به مشارکت مردم و خیرین است، گفت: اگر اعتبارات لازم برای احداث فازهای مختلف این پروژه به سرعت جذب شود و با کمک‌های مردمی همراه باشد، در کمترین زمان ممکن شاهد افتتاح مصلای اعظم اهر خواهیم بود.


امام جمعه اهر در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی به امامت آیت الله طالقانی(ره) در پنجم مرداد سال 1358 که با عنوان روز نماز جمعه نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: آئین عبادی سیاسی نماز جمعه که در قرآن کریم نیز بدان تأکید شده است، اهمیتی ویژه در نظام اسلامی دارد.


وی خاطرنشان کرد: به برکت نظام مقدس اسلامی اکنون در بیش از 800  نقطه از کشورمان اعم از مراکز استان ها، شهرها و بخش ها نماز دشمن شکن جمعه اقامه می شود و امام بزرگوار معمار کبیر انقلاب عنایت خاصی به این موضوع داشتندکه بعد از انقلاب به لافاصله نماز جمعه را در سطح کشور ترویج دادند و امروز برکات و آثار درخشان نماز جمعه برای آحاد مردم مشخص است.


حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: نماز جمعه مرکز بصیرت افزایی و کلاس درس برای مسلمین و مرکز تعلم مسائلی است که انسان به آنها نیازمند می باشد، در حقیقت نماز جمعه مرکز آگاهی و تشجیع مسلمانان است که بتوانند شجاعانه در مقابل خصم و دشمن و استکبار بایستند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی نماز جمعه را مرکز وحدت و تریبون ولایت دانست و گفت: رهبری می فرمایند؛ خدمت به نماز جمعه خدمت به دین و تقوا است، چون نماز جمعه برای گسترش تقوا و روح دینی در مردم است، همچنان‌که خدمت به نماز جمعه خدمت به آگاهی سراسری ملت ایران است، چون نماز جمعه یک عمل صرفاً عبادی نیست، عملی است که در ذات و ترکیب خود آگاهی بخش است.


وی ادامه داد: صفوف فشرده نماز جمعه دشمن شکن است، بنابر این طبیعی است آنهایی که حامیان ولایت و نظام هستند در نماز جمعه شرکت کنند و آنهایی که عناصر ضد انقلاب و بی تفاوت و انسان های خنثی و کم توجه هستند، نسبت به نماز جمعه کم توجهی و یا بی توجهی کنند./853/ت302/ح

ارسال نظرات