۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۷۶۸۸۶
استاد حوزه علمیه قم:

منافقان زبانه‌های آتش جهنم هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حضرت امیر (ع) مؤمنان را به ترس از خدا و دوری از منافقان و حزب شیطان دعوت می کنند، گفت: منافقان در زمره گمراهان هستند و حضرت امیر (ع) در نهج‌البلاغه از آن‌ها به عنوان زبانه های آتش جهنم یاد می کند.
نفاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا محمدی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این‌که حضرت امیر (ع) مؤمنان را به ترس از خدا مؤمنان را به ترس از خدا و دوری از منافقان و حزب شیطان دعوت می کنند، گفت: منافقان در زمره گمراهان هستند و حضرت امیر (ع) در نهج‌البلاغه از آن‌ها به عنوان زبانه های آتش جهنم یاد می کند.

 

وی افزود: حضرت می‌فرمایند که شما را به ترس از خدا دعوت کرده و از منافقان می ترسانم زیرا منافقان گمراه هستند و هرکس با آن‌ها همراه شود را گمراه می‌سازند و برای این‌که بتوانند بر شما مسلط شوند و پناهگاه شما که همان ایمان به خداوند است را نابود کنند به ظاهرهای گوناگون درآمده و از ترفندهای مختلف استفاده می کنند.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: منافقان برای این‌که مؤمنان را از راه حق منحرف کنند در هر پناهگاهی به کمین آن‌ها نشسته و سعی می‌کنند مؤمن را به خطاکاری دعوت کنند تا به این ترتیب قلبش از نور ایمان و یقین تهی شود.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این‌که حضرت درباره منافقان می‌فرمایند که قلب هایش بیمار و ظاهرشان آراسته است، ادامه داد: منافقان در پنهانی حرکت کرده و از بیراه می‌روند و وصفشان دارو و گفتارشان درمان بوده اما کردارشان در جامعه اسلامی دردی بی درمان است و آن‌ها نسبت به مسلمانان حسد ورزیده و سعی می‌کنند در جامعه اختلاف ایجاد کنند.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که سخنان منافقان در جامعه اسلامی مانند تیری زهرآگین است که تردید ایجاد می کند، اظهار کرد: منافقان با کلامشان بستر سلطه خود را فراهم کرده و سعی می‌کنند هر طور که شده نظر خود را به دیگران بقبولانند.


وی ادامه داد: بیشترین خطبه های حضرت درباره دشمن شناسی به منافقان اختصاص دارد و حضرت به شدت مسلمانان را از منافقان می ترسانند و می‌فرمایند که منافقان اصحاب شیطان بوده و اصحاب شیطان در زمره زیانکاران هستند.


حجت الاسلام فقیهی یادآور شد: عادت منافق این است که مؤمنان را در تنگناها به دام انداخته و از راه حق منحرف می‌کنند بنابراین انسان باید در تنگاها مراقب فتنه منافقان باشد زیرا در جایی که حق واضح و شفاف است منافق به خود اجازه نمی‌دهد که برای فریب اقدام کند چون می‌داند نقشه اش با شکست روبه رو می شود.
/837/پ202/ی

ارسال نظرات