۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۷۶۸۹۴

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ برگزاری آزمون تربیت مربی حافظان قرآن کریم مازندران، ثبت نام 1400قرآن‌آموز در طرح تربیت حافظان قرآن قائم‌شهر، ثبت 5وقف جدید به ارزش 15 میلیارد ریال در ماه مبارک رمضان در مازندران، وقف منزل مسکونی با نیت امور فرهنگی مسجد در جیرفت، از اخبار سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام قربانی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف مازندران با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم برای چهارمین سال متوالی در استان در حال اجراست، افزود: استقبال گسترده‌ای از سوی حافظان و قرآن‌آموزان مازندرانی از این طرح ملی شده است.

وی عنوان کرد: مربیان قرآنی پس از کسب نمره قبولی برای شرکت در دوره‌های تخصصی طرح تربیت مربی حافظان قرآن‌کریم سازمان اوقاف به قم اعزام می‌شوند و مدرک تدریس قرآن‌کریم دریافت می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف مازندران از برگزاری آزمون تربیت مربی حافظان قرآن‌کریم مازندران خبر داد و گفت: این آزمون با حضور 110 مربی قرآن در سالن اجتماعات آستانه امام‌زاده عباس (ع) ساری برگزار شد.

قربانی تصریح کرد: در این آزمون 100 مربی خواهر و 10 مربی برادر در دو بخش شفاهی و کتبی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

 

 ثبت نام 1400قرآن‌آموز در طرح تربیت حافظان قرآن قائم‌شهر

حجت‌الاسلام ابوذر زارعی با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم و با بیان اینکه قائم‌شهر بیش از سهمیه ابلاغی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم ثبت‌نامی دارد، اظهار کرد: این موضوع گامی مؤثر و ارزشمندی برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم‌شهر با اشاره به اینکه سهمیه این شهرستان برای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سال‌جاری یک‌هزار و 400 نفر بوده، ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری یک‌هزار و 424 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم قائم‌شهر ثبت‌نام کردند.


زارعی با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم مازندران در رشته‌های حفظ یک جزء، دو جزء، سه جزء، پنج جزء ، 10 جزء ، 15 جزء ، 20 جزء و کل اجرا می‌شود، گفت: حفظ موضوعی قرآن کریم از دیگر رشته‌های این طرح است.

 

ثبت 5وقف جدید به ارزش 15 میلیارد ریال در ماه مبارک رمضان در مازندران

حجت الاسلام ستار علیزاده از ثبت پنج وقف جدید در ایام اجرای طرح ضیافت الهی در استان مازندران خبر داد و گفت: 2 وقف جدید در لاریجان و بندپی و یک وقف جدید در شهرستان بابل در ماه مبارک رمضان به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه مساحت این پنج موقوفه بیش از 10 هزار متر مربع است، افزود: در مجموع ارزش تقریبی موقوفه ها 15 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران به نیت این پنج موقوفه اشاره کرد و گفت: ساخت و تکمیل حسنیه، ساخت آشپزخانه برای حسینیه، امورات خیریه و احداث مرکز قرآنی از نیات واقفان خیراندیش در ثبت موقوفات جدید در ماه مبارک رمضان بوده است.

 

وقف منزل مسکونی با نیت امور فرهنگی مسجد در جیرفت

مهدی شریف سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت با اعلام این خبر گفت: توسط یک خواهر و برادر نیکوکار مورد وقف مشارکتی در شهرستان جیرفت محقق شد.

وی افزود: " محمد رضا محلاتی " به همراه خواهر خود " مهری محلاتی " در اقدامی خداپسندانه سه دانگ از منزل مسونی خود را به مساحت 250 متر مربع وقف کردند.

شریف ادامه داد: طبق مفاد متن وقف نامه واقفین نیت خود را از این اقدام نیک جهت تامین هزینه های برنامه های فرهنگی و مذهبی در طی ایام سال بر مسجد حضرت امام سجاد (ع) شهرستان جیرفت ذکر کردند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت ارزش سهم وقف از ملک مذکور را مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون ریال عنوان کرد.

 

برگزاری همایش عفاف و حجاب در بقاع متبرکه لرستان

 همایش عفاف و حجاب با حضور بانوان فاطمی در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم آباد توسط اداره کل اوقاف وامور خیریه استان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام مهدوی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان ضمن برشمردن برکات حجاب، آن را همچون سپری در مقابل تیرهای زهرآگین شیطان توصیف کرد و افزود: تنها حجاب می تواند این گوهر را همچون صدفی در درون خود حفظ می کند.

مدیر کل تبلیغات، زنان و دختران را به داشتن حجاب تشویق و از دختران جوان و نوجوان خواست که عزت و شرف خود را با حفظ حجاب حفظ کنند.

حجت الاسلام عباس زاده معاون فرهنگی، اجتماعی اوقاف نیز مقید بودن دختران به حجاب را در سن کم باعث خیر و برکت برای خانواده و دختران دانست و گفت: از دیر باز استعمار تمام تلاش خود را برای کشف حجاب معطوف داشته است تا بتواند بنیان خانواده را تخریب کند.

حجت الاسلام بیرانوند سرپرست اوقاف خرم آباد نیز کشف حجاب را توطئه نوکران استکبار خواند و گفت در راستای اطاعت مردم از مرجعیت دینی و تبعیت از روحانیت، مردم این بحران را هم پشت سرگذاشته و از آن سربلند بیرون آمدند.

در پایان این مراسم از چند تن از فعالان حجاب با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر به عمل آمد./1325/ت303/ی

ارسال نظرات