۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۷۶۹۱۴
در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و دانش آموزان؛

روحانیان مبلغ به پایگاه های اوقات فراغت مساجد خراسان شمالی اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ 17 مبلغ با هدف غنی سازی فعالیت های اوقات فراغت و آموزش مسائل اخلاقی و احکام به پایگاه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان شمالی اعزام شدند.
آيين اعزام روحانيان مبلغ به کانون هاي مساجد خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز طی آیینی ویژه، 17 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه های علمیه قم، در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی به پایگاه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی اعزام شدند.

 

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی امروز در این آیین که با شرکت شماری از مسؤولان استانی و فعالان فرهنگی در محل دبیرخانه کانون های مساجد خراسان شمالی برگزار شد، با بیان این که جهت دهی پایگاه های اوقات فراغت تابستانی به سمت فعالیت های قرآنی یکی از رویکردهای اصلی است، اظهار کرد: تابستان امسال در طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد، برنامه های مختلفی با محوریت قرآن برنامه ریزی شده و اجرا می شوند به همین دلیل نیز امسال به صورت ویژه از ظرفیت روحانیان مبلغ در این راستا بهره برده می شود.

 

وی با بیان این که در این راستا در مرحله نخست امروز 17 روحانی و مبلغ دینی با هدف آموزش مسائل اخلاقی و احکام به پایگاه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان های مختلف خراسان شمالی اعزام می شوند، افزود: امسال برای نخستین بار در مناطق روستایی که مساجد آن کانون فرهنگی داشته اما با وجود داشتن خانه عالم، امام جماعت و روحانی مستقر نداشتند با همکاری حوزه علمیه، روحانیان مبلغ به پایگاه های اوقات فراغت کانون های مساجد این روستاها اعزام می شوند.

 

شیرازیان با بیان این که آموزش مسائل اخلاقی و احکام و نیز ارتقای سطح برنامه های اوقات فراغت کانون ها و غنی سازی آنها از جمله اهداف اعزام روحانیان مبلغ است، خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به این که تابستان امسال و در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی برنامه های دیگری از جمله طرح قرآنی 1449 با محوریت آموزش روخوانی، حفظ و مفاهیم سوره مبارکه یس و اجرای فاز دوم طرح پیوند مسجد و مدرسه و خانواده در کانون ها ویژه جذب دانش آموزان مقاطع مختلف به فعالیت در مساجد اجرا می شود، از روحانیان مبلغ اعزامی انتظار می رود در اجرای این طرح ها نیز مشارکت ویژه ای داشته باشند.

 

وی همچنین با اشاره به فعالیت 325 کانون فرهنگی و هنری و راه اندازی 200 کتابخانه باز و بسته در کانون های مساجد استان خراسان شمالی، از مبلغان دینی خواست تا در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و برگزاری مسابقات فرهنگی نیز به یاری کانون های مساجد بشتابند.

 

شیرازیان در ادامه با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی پایگاه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: این دبیرخانه با هدف نظارت بیشتر بر فعالیت ها و برنامه ریزی بهتر در طول سال برای ایام فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان راه اندازی شده است.

 

وی همچنین از برگزاری اردوی آموزشی فرهنگی ویژه فعالان مساجد در تابستان امسال خبر داد و افزود: در این برنامه هشت شهرستان استان خراسان شمالی به چهار منطقه با اولویت دارا بودن مدرسه شبانه روزی و منطقه نمونه گردشگری تقسیم شده اند و بر اساس برنامه فعالان هر شهرستان با توجه به منطقه خود در این اردو یک هفته ای حضور یافته و منتخبان این اردوها نیز در شهریور ماه جاری به همایش اندیشه های آسمانی و اردوی فرهنگی شمال کشور اعزام خواهند شد.

 

حجت الاسلام ناصر هدایتی، سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این مراسم، از روحانیان مبلغ اعزامی خواست تا حضور در فعالیت های اوقات فراغت را بیش از تکلیف قلمداد کرده و در مقابل تربیت فرزندان این سرزمین بیش از پیش احساس مسؤولیت کنند.

 

وی با بیان این که روحانیان مبلغ می بایست علاوه بر تبیین مسایل اعتقادی و مذهبی به بحث های هنری نیز ورود پیدا کرده و تا حدودی با مسائل هنری آشنا شوند، اظهار کرد: علاوه بر این انتظار می رود فعالیت های فرهنگی و هنری ایام اوقات فراغت در کانون های مساجد استان نیز بیشتر از گذشته اطلاع رسانی شوند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات