۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۷۶۹۴۵
امام جمعه بهشهر:

فاصله گرفتن از مفاهیم الهی عامل بسیاری از مشکلات جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر گفت: تدبر در قرآن، عامل برون رفت از بسیاری از مشکلات جامعه است و بسیاری از مشکلات جامعه امروز، از عدم تدبر در قرآن است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز آیین افتتاح این دوره از مسابقات اظهار داشت: قرائت قرآن باید همراه با تدبر در قرآن و مفاهیم آن باشد و هنگام قرائت قرآن کریم شایسته و بهتر است مفهوم آن‌ها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و در تعالیم و آموزه‌های قرآن تأمل کنیم و این تعالیم را در زندگی خود پیاده کنیم.

 

وی با بیان این که استفاده از نیروهای تخصصی قرآن در امر قرآن می تواند کمک کار ما و جامعه در امور قرآنی باشد، افزود: استفاده از نیروهای فعال قرآنی و زبده در این زمینه موجب بالندگی در امر قرآن می شود و به همین دلیل نباید دستگاه های مختلف فرهنگی و قرآنی و همچنین نهادهای قرآنی از نیروهای غیرمتخصص استفاده ‎کنند.

 

امام جمعه بهشهر ادامه داد: تحقق مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین پرورش میلیونی حفاظ قرآن در واقع تربیت نیروهای قرانی فعال و پویا در این امور است تا با تدبر در قرآن، آیات و روایات را برای زندگی فردی و اجتماعی خود و مردم پیاده کنند و از قرآن ردس زندگی بیاموزند.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که قرآن کتاب حقیقی است و برای همه زندگی ما برنامه دارد، خاطر نشان کرد: کتاب قرآن معمولی و عادی نیست بلکه کتاب هدایت بشر است که دارای کرامت و با ارزش بسیاری است و به همین دلیل باید از این کتاب هدایت، بصیرت و کتاب وحی بدرستی استفاده کرده و با تدبر در آیات آن زندگی دنیوی و اخروی زیبا برای خود بسازیم.

 

وی بزرگترین مشکل امروز جامعه را عدم تدبر در قرآن دانست و گفت: قرآن کتاب با ارزشی است که تدبر  در مفهوم و آیات الهی آن، موجب نجات انسان می شود و مددجویان زندان های ما نیز باید با تدبر در این آیات الهی، زندگی خود را براساس رهنمودهای الهی و دستورات قرآن برنامه ریزی کنند تا سعادت و جاودانگی نصیب حالشان شود.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به سخنانی از حضرت آیت الله جوادی آملی بیان داشت: این عالم بزرگوار می فرمایند: «کسی که در دل شب بیدار می شود و نماز شب می خواند و چهل مومن را دعا می کند او فردا علیه مومنی اقدام نمی کند» و از این مسأله پیداست که هر چه توجه ما به قرآن و نماز بیشتر باشد، دوری از گناهان نیز بیشتر است.

 

حجت الاسلام جباری افزود: دنیا سرای آزمایش انسان است و سرایی است که گذران است و می گذرد و هرگاه مشکلاتی بر شما پیش آید، به قرآن روى آورید؛ زیرا قرآن شفیعى است که شفاعتش پذیرفته و شاکى است که شکایتش قبول مى‏‌شود.

 

امام جمعه بهشهر با تاکید بر وارد کردن قرآن در همه برنامه های زندگی، اظهار داشت: اسلام دین جهانی و جاودان است و انس با قرآن انسان را جاودانه می کند و انسان از محدودیت های مختلف رها شده و با انس با قرآن، غیبت، حسادت و کینه ورزی از بین می رود.

 

حجت الاسلام جباری گفت: تدبر در قران از مسائل مهمی است که سفارش فراوان شده است چرا که تدبر در قرآن زندگی معنا و مفهوم پیدا می کند و قرآن کتاب حقیقی است و تنها راه رسیدن به دانش نیز تمسک به آیات نورانی کلام وحی است.

 

وی با تاکید بر تدبر قرآن، افزود: قرآن را که می خوانید با تدبر بخوانید و در آن تدبر و اندیشه کنید تا مفهوم قرآن در زندگی تأثیر گذار باشد چرا که تدبر در قرآن موجب تحولات است و باید با استفاده از این کتاب جامع، سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کنیم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات