۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۲۷۶۹۹۸
مدیر مسوول روزنامه خراسان:

غنی سازی بر اساس برجام با برنامه هسته ای کشور همخوانی دارد

خبرگزاری رسا- مدیر مسوول روزنامه خراسان گفت: در تفاهم لوزان تولید انبوه ساتریفیوژ ها پس از ده سال مطرح بود اما در حال حاضر از سال هشتم ما می توانیم شروع به تولید کنیم؛ یعنی غنی سازی که در حال حاضر به آن دسترسی پیدا کردیم با برنامه هسته ای کشور منطبق است.
مدير مسوول روزنامه خراسان

محمد سعید احدیان، مدیر مسوول روزنامه خراسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به وضعیت غنی سازی ایران بر طبق متن برجام و پس از اجرای توافق اظهار کرد: غنی سازی کشور بر اساس سانتریفیوژ های RI6 و RI8 همچنان ادامه پیدا می کند همچنین آن دسته از نقطه ضعف هایی که در تفاهم لوزان در این باره وجود داشت، در توافق وین رفع شد.


مدیر مسوول روزنامه خراسان ادامه داد: در تفاهم لوزان گروه های مذاکره کننده از ایران خواسته بودند تا اورانیوم خود را به سانتریفیوژ ها تزریق نکند اما بر طبق توافق هسته ای وین ما می توانیم از اولین روز اجرای برجام فعالیت خود را آغاز کنیم.


وی با اشاره به تولید انبوه سانتریفیوژها تصریح کرد: در تفاهم لوزان تولید انبوه ساتریفیوژ ها پس از ده سال مطرح بود اما در حال حاضر از سال هشتم ما می توانیم  شروع به تولید کنیم، همه این ها بدین معنی است که غنی سازی که در حال حاضر به آن دسترسی پیدا کردیم با برنامه هسته ای کشور منطبق است.


رویکرد استکبار ستیزی ملت یک آرمان ایدئولوژیک و منفعت استراتژیک است

احدیان با اشاره به خطوط قرمز رهبری در این زمینه خاطرنشان کرد: در حوزه تحریم ها خطوط قرمز رهبری تا حد زیادی رعایت شد، همچنین در حوزه تحریم های مالی ایشان گفتند باید تحریم های پولی، مالی و بانکی برداشته شوند، در این زمینه اجراییات را پذیرفتند و بقیه تحریم ها را در یک سیر دیگر برای برداشت برنامه ریزی شد همچنین کشور به آژانس انرژی اتمی بی اعتماد است و باید راستی آزمایی آن در راستای خطوط قرمز رهبری بررسی شود.


مدیر مسوول روزنامه خراسان افزود: رویکرد استکبار ستیزی برای ما یک آرمان ایدئولوژیک و منفعت استراتژیک است، ما مسلمان و شیعه هستیم و باورهایی داریم که بر اساس کلام وحی باید به آن پایبند باشیم، همچنین در جریان توافق هسته ای نباید ظلم کشورهای غربی را بپذیریم امروزه با منفعت استراتژیک می توانیم دستاوردهای زیادی را کسب کنیم و اگر ما در استکبار ستیزی غرق می شدیم اینگونه در دنیا برجسته نمی شدیم.


وی با بیان این که حصول این توافق ارزش بسزایی را برای کشور دارد، گفت: جایگاه حال حاضر ما در جهان جایگاهی قابل اعتنا است و باید یافته ها، توان و قدرت منطقه ای خود را بار دیگر مورد ارزیابی قرار دهیم زیرا که آمریکایی ها و روس ها در این زمینه تلاش و هزینه می کنند، همچنین منافع ملی ما با موقعیت فعلی کشور پیوند دارد و نباید از آن غافل شد./864/ت302/ش

ارسال نظرات