۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۲۷۷۰۰۳
امام جمعه بخشایش:

نماز جمعه عامل ثبات و استحکام نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام غفاری با بیان این‌که آیین وحدت بخش نماز جمعه در حقیقت ثبات و استمرار نظام اسلامی را بیمه می‌کند، گفت: نماز جمعه به جهت ویژگی ایجاد انس و الفت میان جماعات ملت عزیز اسلامی و آگاهی میان احاد ملت سبب اقتدار امت اسلامی است و پیام زبونی و ضعف دشمن را مخابره می کند.
حجت الاسلام غفاري خطيب جمعه بخشايش

حجت الاسلام عبدالغفار غفاری ثانی، امام جمعه بخشایش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از سوی مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی به فرمان امام راحل، در دانشگاه تهران برگزار شد.

 

وی نماز جمعه را از برکات نظام اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: نماز جمعه در حقیقت ثبات و استمرار نظام اسلامی را بیمه می کند، نماز جمعه به جهت ایجاد ویژگی انس و الفت میان جماعات ملت عزیز اسلامی و آگاهی میان احاد ملت سبب اقتدار امت اسلامی است و پیام زبونی و ضعف دشمن را مخابره می کند.

 

امام جمعه بخشایش نماز جمعه را در حقیقت لبیک به ندای رهبری خواند و افزود: یکی از آثار و برکان نماز جمعه شناخت ملت مسلمان از حوادث منطقه‌ای و دست های آلوده دشمنان در تعرض به ممالک اسلامی و افزایش آگاهی سیاسی ملت است.

 

وی با اشاره به به معنوی نماز جمعه، تصریح کرد: حضور پر شور مردم در نماز همراه با انس و الفت میان مردم است که نوید دهنده محبت و صمیمیت میان امت اسلامی و تحکیم جماعات مردم است و از بعدی دیگر سبب انس و الفت میان نظام اسلامی، مسؤولان و مردم است.

 

حجت الاسلام غفاری نماز جمعه را حج مستمندان دانست و ابراز داشت: نماز جمعه میعادگاه مؤمنان و محل اجتماع آن ها و زمینه آگاهی از اوضاع یکدیگر و رسیدگی به مشکلات اجتماعی هم نوعان را فراهم می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: این آیین وحدت بخش اسلامی به جهت بعد معنوی و اجتماعی آن در ابعاد مختلف سبک زندگی اسلامی را به نمازگزاران القا می‌کند و آن معنویت و مایه‌ای درونی احکام و آموزه‌های اسلامی را در درون ملت زنده می‌کند.

 

تولیت مدرسه ابافضل(ع) بخشایش با اشاره به برکات معنوی و فرهنگی نماز جمعه در شهر بخشایش، اظهار داشت: نماز جمعه هم از جهت فرهنگی و اجتماعی و هم از جهت معنوی دارای برکاتی است که در شهر بخشایش به آسانی قابل شهود است، نماز جمعه در بعد اقتصادی نیز دارای تأثیرات بالایی است./854/ت302/ح

ارسال نظرات