۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۲۷۷۰۰۴
مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی:

وحدت حول محور ولایت حاصل می شود/ تهدید توخالی شگرد دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نظافت گفت: دشمن تهدید می کند تا دل را خالی کند، چرا که در جنگ سخت و نرم، روحیه خیلی مهم است؛ کار آن ها این است که تضعیف روحیه کنند، یعنی در جنگ سخت هم از راه نرم وارد می شوند و هم از راه سخت.
حجت الاسلام نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) شب گذشته در سخنانی که پیرامون مسأله «دشمن شناسی» در مسجدالنبی(ص) ایراد کرد، با انتقاد از کم توجهی برخی به پیشروی دشمن، گفت: باید توجه داشت و نگذاشت دشمن جلو بیاید؛ هرجا گذاشتیم جلو بیاید، ضربه خوردیم.

 

لزوم پیشگیری از حمله دشمنان

وی با تأکید بر این که سهل انگاری در برابر دشمنان،پیشروی آنان در دو جبهه جنگ نرم و جنگ سخت را به دنبال دارد، افزود: امیرمؤمنان(ع) فرمودند دل جوان ها مثل زمین خالی است، به سراغ آن بروید قبل از این که دشمن به سراغش برود؛ جنگ نرم نبرد برای فتح دل ها و افکار است؛ آن ها که حواس شان به این جنگ است، خود را حفظ کرده و ضربه هم می زنند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به لزوم پیشگیری از هجم دشمنان در جنگ نرم و سخت، خاطرنشان کرد: ما امروز مرزمان را وسعت داده و به فلسطین و سوریه برده ایم؛ این کار عاقلانه ای است و اگر نکنیم، دشمن می آید.

 

حجت الاسلام نظافت در ادامه به توصیه امیرمؤمنان(ع) درباره لزوم جنگیدن با دشمنان، قبل از حمله آن ها اشاره و اظهار کرد: حضرت این جمله را وقتی گفتند که سپاه معاویه حملات پی در پی می کرد و یاران ایشان سستی می کردند؛ پس از این که شهر انبار را فتح کردند، امیرمؤمنان(ع) در کوفه خطبه ای ایراد کرده و فرمودند «به من خبر رسیده خلخال و گوشواره و گردنبند از پا و گوش زن مسلمان در آورده و به زن یهودی تجاوز کرده اند؛ اگر کسی از این غصه بمیرد نباید او را سرزنش کرد.»

 

ظلم دشمن حد یقف ندارد

وی در تبیین ویژگی های دشمنان یادآور شد: دشمن اگر مسلط شود، برای ظلمش حد یققفی ندارد چرا که آن ها نفس اماره مجسم هستند؛ اگر می خواهید بدانید نفس اماره یعنی چه، یعنی یزید، شمر و داعش؛ نفس اماره انسان را رها نکرده و سیر نمی شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) پیش بینی کردند که اگر بنی امیه بر مسلمان ها مسلط شوند، هیچ حرامی نیست که زیر پا نگذارند و ظلم آن ها به همه جا نفوذ پیدا می کند، حتی به چادرهایی که در بیابان ها وجود دارد و کار به جایی می رسد که دو دسته کاری از دست شان برنیامده و فقط گریه می کنند، برخی برای دین شان و برخی برای دنیا.

 

حجت الاسلام نظافت اظهار کرد: اگر دشمن بیاید به دین دار و بی دین رحم نمی کند، از همین رو وقتی راهپیمایی روز قدس می شود، هرکه منافعش را بخواهد باید بیاید؛ مسیحی و بی دین هم باید بیایند.

 

تهدید توخالی شگرد دشمنان است

وی «تهدید توخالی» را یکی دیگر از ویژگی های دشمنان بر اساس کلام امیرمؤمنان(ع) دانست و افزود: دشمن تهدید می کند تا دل را خالی کند چرا که در جنگ سخت و نرم، روحیه خیلی مهم است؛ کار آن ها این است که تضعیف روحیه کنند، یعنی در جنگ سخت هم از راه نرم وارد می شوند و هم از راه سخت، از این رو داعش کارهای خشنش را رسانه ای می کند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) در تبیین نقش مهم تبلیغات و تهدید در جنگ با دشمن به آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» اشاره کرد و گفت: قرآن به ما می گوید مانور دهید و هر چه می توانید نیروی نظامی فراهم کنید تا دشمن تان را بترسانید و جنگ اصلا پیش نیاید، یعنی اگر امنیت می خواهی، قوی باش.

 

حجت الاسلام نظافت تصریح کرد: اگر قرار است کسی نترسد، آن کسی است که ایمانش قوی است، در نتیجه این «گزینه های روی میز» و... یک شگرد است.

 

وی یادآور شد: یکی دیگر از شگردهای دشمنان خدا، ترور شخصیت و از آبرو انداختن مردان خدا و رهبران الهی ای است که اشاره و فرمان آن ها می تواند طوفان به پا کرده و سیل به راه اندازد، از این رو به آن ها تهمت زده و دشنام شان می دهند؛ این کار را با امیرمؤمنان کردند و حضرت فرمودند «شرایطی پیش می آید که بر شما مسلط شده و می گویند علی(ع) را سب کنید؛ برای حفظ جان تان این کار را بکنید اما در دل تان از من برنگردید.»

 

این استاد دانشگاه، «فریب دادن» را یکی دیگر از ویژگی های دشمنان خدا دانست و با اشاره به آیه «لَا یَغُرَّنَّکُم بِاللَّهِ الْغَرُورُ» اظهار کرد: خداوند، شیطان را «غرور» نامیده یعنی موجودی که زیاد فریب می دهد.

 

پیروزی آسان مؤمنان بر دشمن سنت عالم نیست

حجت الاسلام نظافت با تأکید بر این نکته که پیروزی آسان مؤمنان بر دشمن، سنت عالم نیست، افزود: پیروزی غرامتی دارد که مؤمنان باید بپردازند؛ این تفکر که چون ما مؤمن هستیم، با دعا کارهایمان درست می شود، تفکری بنی اسراییلی است؛ عالم قواعد و قوانینی دارد و دعا پشتوانه فعالیت، کار، تلاش، تدبیر، مبارزه و حرکت با برنامه است.

 

وی خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) فرمودند «دشمنان بر سر باطل خود اجتماع کرده و به خاطر آن پیروز می شوند و اگر شما در حق تان متفرق باشید، شکست می خورید»؛ 1+5 همین گونه بودند؛ منافع متعارضی دارند اما بر سر مشترکات متحد هستند.

 

وحدت حول محور ولایت حاصل می شود

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: این که رهبر معظم انقلاب به نحوی مدیریت می کنند که وحدت به هم نخورد، نکته ای قرآنی و سیره ائمه معصومین(ع) است؛ ائمه(ع) در مواردی عقب نشینی می کردند؛ آن ها همیشه سبک سنگین کرده و بین بد و بدتر، بد را انتخاب می کردند و بین خوب و خوب تر، خوب تر را.

 

حجت الاسلام نظافت تأکید کرد: وحدت محوری می خواهد که علمدار بوده و ولی است و باید گوش به فرمان او بود؛ اگر محورهای وحدت متعدد باشد، وحدت حاصل نمی شود؛ همه مراجع تاج سر ما هستند اما محور وحدت آن کسی است که علم به دست او است.

 

وی افزود: تک تک آحاد جامعه می توانند علاوه بر دعا کردن برای رهبر، برای ایشان دلسوزی کرده و موارد را یادآوری کنند، همان طور که امیرمؤمنان فرمودند «حق من بر شما این است که خیرخواه من باشید، هم در جلوی رو و هم در پشت سر»؛ خیرخواهی پشت سر این است که آن چه به ذهن شان می رسد به اطلاع رهبر برسانند./820/پ201/ح

ارسال نظرات