۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۲۷۷۰۰۵
امام جمعه عجب شیر:

آیت الله طالقانی ابوذر ثابت قدم انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شربیانی گفت: از ویژگی های آیت الله طالقانی این بود که ثبات قدم داشت، به همین دلیل امام در بیانات جالبشان پس از رحلت‌ ایشان تعبیر ابوذر را به کار بردند، ابوذر در هر جا که رفت، ثابت قدم بود.
طالقاني

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با گرامیداشت سالروز نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: آیت الله طالقانی به فرمان امام راحل، نخستین نماز را در دانشگاه تهران را به مدت شش هفته اقامه کردند.

 

وی با اشاره به شخصیت بی نظیر آیت الله طالقانی، ابراز داشت: وی روحانی مبارز و مخالف با نظام طاغوتی پهلوی و در مبارزه و سیاست سابقه طولانی داشت و شناخته شده و جهانی بود.

 

امام جمعه عجب شیر افزود: از ویژگی های آیت الله طالقانی این بود که ثبات قدم داشت و راهی را با بصیرت انتخاب کرده بود، بسیاری از سیاستمداران به تناسب اوضاع تغییر می‌کنند، وی این‌گونه نبود و به همین دلیل امام در بیانات جالبشان پس از رحلت‌ ایشان تعبیر ابوذر را به کار بردند. ابوذر در هر جا که رفت، ثابت قدم بود.

 

وی با اشاره به برکات آیین وحدت بخش نماز جمعه، تصریح کرد: امروز در بیش از 830 شهر کشور نماز جمعه برگزار می شود، نماز جمعه از برکات نظام اسلامی بود که با خود آثار مثبتی را در میان ملت و امت اسلامی به جای گذاشت و ادامه دارد.

 

حجت الاسلام شربیانی، تأکید کرد: نماز جمعه برکات و کارکرد های زیادی را دارد، از بارزترین این ویژگی ها وحدت میان امت اسلامی و ویژگی بارز وحدت آفرینی آن در میان اقشار مختلف مردم و مسؤولین  است.

 

وی خاطر نشان کرد: نماز جمعه محور وحدت و تحکیم امت اسلامی است، صفوف به هم چسبیده و مستحکم نماز جمعه پیام اقتدار و عزت مسلمانان را به جهانیان مخابره می کند و صفوف در هم تنیده ملت راهی را برای نفوذ دشمن به جای نمی گذارد.

 

امام جمعه عجب شیر تصریح کرد: از برکات نماز جمعه، ویژگی مبارزه فرهنگی در مقابل هجمه عظیم ضد فرهنگی دشمن است، میدان مبارزه با جنگ نرم دشمن است.

 

وی ادامه داد: نماز جمعه نویدبخش امنیت و خنثی کننده توطئه های دشمنان با بصیرت‌دهی و آگاهی بخش میان مردم است، این آیین وحدت‌بخش سنگر مبارزه با توطئه های دشمن است./854/ت302/ح

ارسال نظرات