۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۷۷۰۳۰

تحقق چند سناریو به سرکردگی استکبار

خبرگزاری رسا ـ اتفاقات و رخدادهای پس از توافقنامه وین در داخل و خارج و ارزیابی وضع موجود، به خوبی نشان می‌دهد که دشمنان بیرونی به سرکردگی شیطان بزرگ به تحقق چند سناریو دل بسته اند.
هسته اي
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، پس از تهیه متن توافقنامه وین نیز ، مقام معظم رهبری ضمن تشکر از تلاش های تیم مذاکره کننده و متصف نمودن آنان به شجاعت ، غیرت ، تهعد و امانت داری ، بر طی نمودن فرآیند بررسی و تصویب متن توافقنامه در مجاری قانونی نظام نظیر مجلس شورای اسلامی ، تاکید کردند.
 
اما روند اجرای امور به شکل دیگری در حال رقم خوردن است که ایران بدون بررسی و اعمال حاکمیت خود در قبول یا رد ، مجبور به پذیرش توافقنامه ایشود که ابهامات فراوان داشته و احتمالا در مواردی با خطوط قرمز نظام نیز سایش داشته است.
 
برخی از اقدامات مشکوک (در داخل و خارج از کشور) که به صورت کاملا هماهنگ در حال وارد کردن فشار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای پذیرش بی چون و چرای متن امضاء نشده توافقنامه وین در حال انجام است به قرار زیر است:
 
1-      تصویب زود هنگام و غیر منتظره قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد ، پیش از تصویب و امضای توافقنامه وین در مجالس ایران و آمریکا ، به گونه ای که نقش مجلس شورای اسلامی ایران را در تصویب یا عدم تصویب توافقنامه مذکور کاملا از بین می برد و ایران را متعهد به پذیرش اجباری تعهدات غیر قابل قبول و تحمیلی شورای امنیت سازمان ملل متحد می کند.
 
2-      اقدام عجولانه و باور نکردنی کشورهای مغرور اروپایی در اعزام هیئت های عالی رتبه سیاسی و اقتصادی و... به ایران قبل از انجام مراحل نهایی توافق. (غربی ها از کجا اطمینان دارند که مجلس ایران توافقنامه را تایید یا رد خواهد کرد!!؟؟
 
3-      اقدام هماهنگ رسانه های غربی و روزنامه های زنجیره ای داخلی در تحمیل توافقنامه وین به ایران قبل از طی نمودن مراحل قانونی در کشور ایران و تهیه و پیشنهاد نسخه های عملیاتی اقتصادی و فرهنگی و... حتی در مورد مرغ کنتاکی و...
 
4-      اقدامات مشکوک برخی از دولتمردان در راستای اعلام جشن پیروزی و اتخاذ مواضع منبعث از قبول قطعی توافقنامه امضا نشده‌قبل از بررسی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی.
 
5-      برنامه ریزی پنهان برخی جناح های سیاسی در داخل برای آوردن مردم به کف خیابانها به بهانه برگزاری جشن پیروزی پیش از موعد.
 
6-      تهدید منتقدین و دغدغه داران به ضرورت عدم انتقاد از متن توافقنامه وین به بهانه تلخ نکردن کام مردم در پیروزی !! حاصله.
 
7-      و...به نظر بسیاری خبرگان فنی و سیاسی نظام و حتی برخی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ، متن توافقنامه وین در مواردی چند از خطوط قرمز نظام عبور کرده است ، به‌علاوه مواضع سران دولت های غربی و امپراطوری رسانه ای غرب نیز بر وجود اشکالات بی شمار و غیر قابل کتمان در توافقنامه ، دلالت دارد به طوری که به دلیل وجود همین اشکالات ، علی‌رغم اینکه مدت زیادی از این موضوع نمی گذرد ولی در همین مدت بسیار کوتاه ، بر حجم تهدیدهای نظامی آمریکایی ها ( شیطان بزرگ) به شدت افزوده شده و به هیچ وجه با 12 سال گذشته قابل مقایسه نیست.
 
آمریکایی ها به صورت علنی دلایل زیر را علت اصلی پیروزی خود و افزایش تهدیدات نظامی اعلام می کنند:
 
1-      تخریب سایت آب سنگین اراک و پر شدن قلب رآکتور اراک و خالی شدن دست جمهوری اسلامی ایران در مراحل بعدی مذاکرات و اجرای توافقنامه.
 
2-      قبول و انجام بازرسی های انحصاری و اختصاصی ایران و فراتر از پروتکل الحاقی و امکان دسترسی وسیع و گسترده به اطلاعات ذی قیمت امنیتی و نظامی و...
 
3-      تعهد پنهان و رسمی جمهوری اسلامی ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر امکان بازرسی از مراکز نظامی و امنیتی ایران در قالب بازی با کلمات و استفاده از واژه دسترسی به جای بازرسی.
 
4-      تبدیل سایت فردو به مرکز غیر قابل توجیه تحقیقات فیزیک
 
5-      نظارت آنلاین و لحظه ای بر کلیه فعالیت های نمادین هسته ای
 
6-      قبول قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی ایران ( به عکس 6 قطعنامه پیشین که از سوی ایران غیر قابل قبول و ظالمانه خوانده شده بود). شیطان بزرگ معتقد است توافقنامه وین آثار ارزشمند زیر را برای آمریکا فراهم آورده است:
 
1-      دست جمهوری اسلامی ایران در مرحله اجرای توافقنامه ، به کلی خالی خواهد شد و قدرت چانه زنی را برای آنها به شکل کاملا محسوس افزایش خواهد داد
 
2-      به دلیل دسترسی های بسیار گسترده به اطلاعات مراکز نظامی و امنیتی و اطلاعاتی و نقاط حیاتی و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران ، گزینه تهدید نظامی را اثربخش تر خواهد کرد.
 
3-      به دلیل تبلیغ پیروزی ظاهری اصلاح طلبان ، امکان حمله گسترده و خارج کردن اصولگرایان به عنوان دشمنان اصلی سلطه غرب بر ایران به شدت فراهم خواهد شد.
 
4-      به دلیل امکان تردد رسمی ( دیپلماتیک ، اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی ، بازرسی های پروتکل الحاقی و...) در داخل ایران پروژه نفوذ و تغییر رفتار مردم ایران با سرعت بیشتر پیگیری خواهد شد.
 
5-      با تبلیغ تهدید از سوی ایران ، امکان ایجاد پیمان های منطقه ای بین آمریکا و دول عربی و ایجاد جبهه متحد غربی عبری عربی علیه ایران فراهم می گردد.
 
6-      به دلایل متعدد از جمله : آثار موقتی و روانی رفع تحریم ها ، امکان نفوذ و اخذ تماس با مردم ایران در حوزه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی!! ، سیاسی و... ، پروژه ایجاد اختلاف در بین مردم ایران و دوقطبی سازی جامعه ، کلید زده خواهد شد و موفقیت این پروژه ، امکان بازگشت به سالهای 76 تا 83 و پیگیری پروژه های : سکولاریزه کردن ، واتیکانیزه کردن ، اندولیسیزه کردن ، بالکانیزه کردن و در نتیجه امکان تجزیه ایران و تشکیل نقشه ی جدید خاور میانه بزرگ و نظم نوین جهانی را فراهم می کند.
 
نتیجه اینکه اتفاقات و رخدادهای پس از توافقنامه وین در داخل و خارج و ارزیابی وضع موجود ، به خوبی نشان می دهد که دشمنان بیرونی به سرکردگی شیطان بزرگ به تحقق یکی ازسناریو های زیر دل بسته اند:
 
1-      ایجاد شرایط ویژه برای تحمیل اراده خود در پذیرش توافقنامه ی وین و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و سلب اختیار از نظام جمهوری اسلامی (مجلس شورای اسلامی ، شورای عالی امنیت ملی و...) در بررسی توافقنامه
 
2-      ابهام آفرینی بیشتر در دنیای رسانه مبنی بر یک طرفه بودن توافقنامه به نفع غرب و تحریک مردم به مخالفت با توافقنامه بر مسئولین ایران و واداشتن آنان به رد توافقنامه و در نتیجه اعلام رسمی مقصر بودن ایران در مسیر مذاکرات و ایجاد اجماع در شورای امنیت سازمان ملل متحد بر علیه ایران.
 
3-      تحریک مردم ایران به عوارض منفی توافقنامه وین بر امنیت ملی کشور ما و در نتیجه ایجاد تفرقه میان مردم و دوقطبی سازی جامعه وزمینه سازی برای دخالت های غیر قانونی در مسیر برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری.
 
حال با اوضاع فعلی چه باید کرد:
 
همان طور که در مقاله گفتگو محور «مذاکرات هسته ای، تقابل دو راهبرد ایرانی و آمریکایی» به تاریخ 22 اردیبهشت سال جاری (قابل دریافت از اینترنت) به صورت مفصل و تشریحی بیان شد ، بی هیچ تردیدی در نگاه استراتژیک و بلند مدت ، جمهوری اسلامی ایران برنده قطعی و نهایی میدان مذاکرات هسته ای بوده و نرمش قهرمانانه موجود و عبور از خطوط قرمز نظام ( که نتیجه عوامل متعدد داخلی و خارجی است) هیچ تاثیری بر پیروزی ایران نخواهد داشت مگر آن که به دلیل کم صبری و انجام اقدامات عجولانه در داخل ، مسیر اتحاد ملی و انسجام اسلامی به تفرقه میان آحاد مردم تبدیل شده و شعار حکیمانه سال مبنی بر «دولت و ملت ، همدلی و همزبانی»، جای خود را به تشنج آفرینی و بروز و گسترش اختلافات حزبی و جناحی بین مسئولین و مردم بدهد.
 
لذا به نظر می رسد منطقی ترین و عاقلانه ترین کار این باشد که :
 
1-      علی‌رغم انتقادات بسیار جدی و مهم شکلی و محتوایی به توافقنامه وین ، به منظور عقیم سازی پروژه های شیطان بزرگ و شیطانک های غربی ، باید براساس فرمایشات صریح و روشن مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بر حفظ وحدت ملی و پرهیز جدی از گفتارها و رفتارهای تفرقه افکنانه تاکید شده و در محیطی آرام و به دور از جنجال آفرینی های حزبی ( متاثر از سناریو های غربی) ، به روشنگری و تبیین هر چه دقیق تر اشکالات و ایرادات قابل توجه توافقنامه ، همراه با راه های برون رفت و غلبه بر مشکلات بعدی توافقنامه پرداخته شود.
 
ملت قهرمان و انقلابی سرفراز ایران اسلامی باید بداند که در سایه حفظ وحدت و یکپارچگی کشور و همدلی ملی و تبعیت از فرامین رهبر هوشیار و فرزانه ی انقلاب ، می توان به همه خواسته های نظام در مذاکرات هسته ای دست یافته و حسرت خوراندن جام زهر را به دل بدخواهان کینه توز و فتنه گران نشاند.
 
2-      به منظور حفظ دستاوردهای هسته ای و در اختیار گرفتن برگ برنده برای راستی آزمایی غرب ، لازم است بر تبدیل رآکتور آب سنگین اراک به "موزه مقاومت هسته ای" تاکید شده و به عنوان خواست ملی ، از دسترس تخریب غرب خارج شده و زمین مناسب جهت ساخت رآکتور آب سنگین جدید با فناوری‌های نوین در اختیار 1+5 قرار گیرد./836/
 
منبع: روزنامه رسالت
ارسال نظرات