۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۷۷۰۵۲
نقوی حسینی در گفت‌و گو با رسا:

سفر فابیوس به ایران بد سلیقگی مسؤولان وزارت خارجه را نشان می‌دهد/ انتخاب اعضای کمیسیون مشترک بررسی برجام با توافق فراکسیون رهروان و اصولگرایان

خبرگزاری رسا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر فابیوس به ایران در این شرایط بد سلیقگی مسؤولان مربوطه را در ایران نشان می‌دهد و بهتر بود سفر هیأت فرانسوی به ایران را در اولویت‌های پنجم یا ششم سفر هیأت‌های اروپایی به کشور قرار می‌داد.
سيد حسين نقوي حسيني سخنگوي کميسيون امنيت ملي

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران، اظهار کرد: انتظار هیأت‌های مختلف اروپایی برای سفر و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران واقعیتی انکار ناپذیر است.


وی افزود: این که ما باید این هیأت ها را بپذیریم سیاستی درست است ولی باید یک اولویت‌بندی در این سفرها صورت گیرد، سفر کسی که از نظر مردم کشور ما چهره منفوری است و در مذاکرات نیز اندیشه صهیونیست‌ها را دنبال می‌کرد و مواضع خصمانه ای بر علیه جمهوری اسلامی داشته است نباید در اولویت سفر قرار می‌گرفت.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که با توجه به پرونده خون‌های آلوده که دامن فابیوس به آن آلوده است، جمهوری اسلامی نباید این سفر را می‌پذیرفت، بیان کرد: سفر فابیوس به ایران در این شرایط بد سلیقگی مسؤولان مربوطه را در ایران نشان می‌دهد و بهتر بود سفر هیأت فرانسوی به ایران را در اولویت‌های پنجم یا ششم سفر هیأت‌های اروپایی به کشور قرار می‌داد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و اصولگرایان در مجلس شورای اسلامی در حال رایزنی هستند تا در صورت توافق یک لیست مشترک برای انتخاب اعضا این کمیسیون ارائه کنند.


نقوی حسینی ادامه داد: یک نشست تاکنون بین دو فراکسیون برگزار شده است ولی به جمع‌بندی نرسیده‌اند و مقرر گردیده است در نشست‌های بعدی به جمع‌بندی برسند، هر دو فراکسیون به صورت جداگانه یک لیست 15 نفره تهیه می‌کنند و در یکدیگر ادغام خواهند کرد.


وی تصریح کرد: انتخاب اعضا کمیسیون ویژه در نخستین جلسه بعد از یک هفته رسیدگی نمایندگان به امور حوزه‌های انتخابیه یعنی دو هفته دیگر برگزار خواهد شد و اعضا این کمیسیون بلافاصله بررسی متن برجام را آغاز خواهند کرد./858/ت302/ج

ارسال نظرات