۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۷۷۱۰۵
امام جمعه گلوگاه:

نماز جمعه پایگاهی برای شناساندن ظرفیت های انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ هم اندیشان نماز جمعه در گلوگاه برگزار و از دست اندرکاران و فعالان نماز جمعه گلوگاه تجلیل شد.
امام جمعه گلوگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی، امام جمعه گلوگاه امروز در همایش بزرگ هم اندیشان نماز جمعه در سالن آمفی تئاتر گلوگاه اظهار داشت: انقلاب اسلامی انقلاب دینی است و ما انقلاب کردیم تا دین مان حفظ بماند.

 

وی بابیان این که انقلاب اسلامی، نظامی دینی و ارزشی است، افزود: شهدای ما برای دین شهید شدند تا ارزش ها و آرمان ها باقی بماند و دست خوش تحولات نشود و به همین دلیل امروز همه ما موظف هستیم برای دین خدا و رشد و تعالی دین اسلام همه جانبه کار کنیم.

 

امام جمعه گلوگاه با تاکید بر تقویت مسائل دینی و فرهنگی در جامعه گفت: مسائل دینی و فرهنگی زیربنای جامعه ما است و همه باید برای بالندگی نظام تلاش کرده و به مسائل دینی، مساجد و امور ارزشی نظام توجه ویژه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام میراحمدی با بیان این که نماز جمعه، پشتوانه نظام و انقلاب است، یادآور شد: نماز جمعه ظرفیتی عظیم برای شناساندن ظرفیت های انقلاب است و جای تسویه حساب نیست، بلکه همه مردم از همه گروه ها باید با اتحاد و وحدت در صفوف بهم پیوسته نماز جمعه شرکت کرده و برای سربلندی نظام تلاش کنند.

 

وی با اشاره به شهادت شهدای محراب در نماز جمعه افزود: شهید این بزرگواران در سنگر نماز جمعه بیانگر جایگاه ویژه نماز جمعه در انقلاب و نقش تاثیر گذار آن در شرایط مختلف این نظام دارد و اینکه دشمنان از سنگر نماز جمعه وحشت داشتند.

 

امام جمعه گلوگاه، هماهنگی، هم افزایی، همدلی و پرهیز از کارهای سلیقه ای را سبب شکوفایی و بهره وری در امورات مختلف دانست و تصریح کرد: وحدت و مشورت در همه کارها از تاکیدات دین اسلام است و نماز جمعه هم نمازی وحدت آفرین است که باید همگان را به حضور گسترده در نماز جمعه دعوت کنیم.

 

حجت الاسلام میراحمدی همچنین با اشاره به نیمه کاره بودن مصلی بزرگ شهرستان گلوگاه گفت: ساخت این مصلی از سال 89 آغاز شده و بعد از گذشته پنج سال همچنان بلاتکلیف است و به رغم صرف بودجه ای معادل سه میلیارد ریال، همچنان تا نزدیک شدن به مراحل پایانی، فاصله فراوانی دارد.

 

وی اظهار داشت: این مصلی، مجموعه ای بزرگ و کم نظیر در مازندران است که دارای بخش های گوناگونی مانند سالن اجتماعات، کتابخانه و مانند آن است که امیدواریم با همکاری و مساعدت ویژه مسؤولان و مردم، تا پایان سال 94 فاز اول آن شامل مکان اقامه نماز مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

فرماندار گلوگاه نیز در ادامه افزود: شرکت در نماز جمعه با توجه به تاکیدات دین اسلام از مسائل مهمی است که باید در سرلوحه کار قرار گیرد و با حضور حماسی خود در نماز جمعه، دشمن را ناامید کنیم.

 

عیسی قاسمی طوسی گفت:بخشی از موفقیت تیم مذاکره کننده، مدیون حمایت های ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه است که باید قدردان این فرصت و ظرفیت عظیم در شهرستان بوده و همگان را به حضور در نماز جمعه تشویق کنیم.

 

دادستان گلوگاه نیز با سفارش به حفظ حریم بستر رودخانه ها، جلوگیری از ساخت و سازها در اراضی کشاورزی و حفظ منابع طبیعی گفت: باید این مسائل مهم در نماز جمعه گوشزد شده و مردم نیز در تبلیغ این مسائل به جامعه اهتمام ویژه داشته باشند./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات