۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۷۷۱۱۷
استاد حوزه علمیه قم:

کلید حل مشکلات عمل به دستورات قرآن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که یکی از راه‌های شناخت حق از باطل قرآن است، گفت: انسان به وسیله قرآن و تعابیر و معارف آن می‌تواند حق را از باطل تشخیص داده و در صراط مستقیم قرار گیرد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا محمدی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س)با اشاره به این‌که یکی از راه‌های شناخت حق از باطل قرآن است، گفت: انسان به وسیله قرآن و تعابیر و معارف آن می‌تواند حق را از باطل تشخیص داده و در صراط مستقیم قرار گیرد.

 

وی افزود: حضرت امیر(ع) در نهج‌البلاغه قرآن را پایه و ستون اسلام دانسته و می‌فرمایند قرآن معدن گنج های فراوان است که خداوند برای هدایت بشریت در تمامی قرن‌ها بر رسول خدا(ص) نازل و به وسیله آن جامعه اسلامی را از خطر انحراف بیمه کرده است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: لازمه بهره مندی از گنج های قرآن عمل به رهنمودهای آن است نه این‌که انسان قرآن را در مصحف های زیبا در گوشه گنجینه ها نگهداری کند.


حجت الاسلام محمدی با اشاره به این‌که مشکلات جامعه اسلامی از زمانی آغاز شد که از معارف حقیقی قرآن دور شد و به جای عمل به باطن آیات به تفسیر رأی از آیات روی آورد و براساس منافع خود به تفسیر قرآن پرداخت، اظهار کرد: کلید حل تمامی مشکلات جامعه اسلامی در عمل به معارق قرآنی و خارج کردن قرآن از مهجوریت است.


وی ادامه داد: متأسفانه در جامعه اسلامی امروزی به همه دستورات قرآن عمل نشده و تنها در کشورهای اسلامی به تفسیر رأی از قرآن توجه می‌کنند که وهابیت و داعش از این جمله هستند به همین دلیل امروز شاهد سلطه استکبار بر جان و مال مسلمانان هستیم در حالی که اگر طبق احادیث نبوی به معنای واقعی به قرآن عمل می‌شد هیچ جایی برای سلطه دشمنان بر اسلام باقی نمی ماند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که عمل به تفسیر رأی از قرآن دقیقاً مطابق بدعت در دین و تحریف قرآن است، گفت: هر کس که این عمل را انجام دهد دشمن اسلام است و در قیامت با سخت ترین عذاب ها روبه رو می شود.

 

حجت الاسلام محمدی افزود: قرآن معدن و اصل ایمان است و هرکسی که تابع قرآن باشد مسلمانان بوده و هرکس که به قرآن عمل نکند از زمره مسلمانان خارج است هر چند که شاید در ظاهر قرآن بخواند و یا به قرآن احترام بگذارد.


وی با اشاره به این‌که در کنار تلاوت قرآن باید به تدبر در قرآن نیز توجه شود، یادآور شد: پس از رسول خدا(ص) تنها حضرت امیر(ع) و فرزندان ایشان به صورت عمیق به تدبیر در قرآن پرداختند و به عنوان معلم قرآن، آموزه های این کتاب آسمانی را برای مسلمانان تبیین کردند./837/پ202/ی

ارسال نظرات