۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۷۷۱۳۰
سخنران حرم رضوی:

مؤمن در دنیا غریب است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: مؤمن در دنیا غریب است و در قیامت از غربت در می آید زیرا پرده از سراسر وجود نورانی همه می افتد و باطن حقیقی مؤمن و اولیای خدا نیز برای همگان آشکار می شود.
حجت الاسلام ميثم علي پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام میثم علی پناه، سخنران حرم مطهر رضوی ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی و منور علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: یکی از جلوه های روز قیامت حیرانی و سرگردانی است، به این معنا که تمام مناسبات و اعتبارات دنیایی رنگ می بازد و از بین می رود؛ والدین از فرزندان، دوستان و رفیقان صمیمی از هم، فرزندان از والدین و خواهر و برادر از یکدیگر گریزان شده و از هم فرار می کنند.

 

وی افزود: یکی دیگر از جلوه های مهم، قابل توجه و تأمل روز قیامت کشف شدن باطن مخفی و حقیقت مکتوم انسان ها است، انسان هایی که در دنیا با حفظ ظاهر باطن خبیث خود را مخفی می کردند.

 

این کارشناس مذهبی بیان کرد: به بیان قرآن کریم روز قیامت عده ای روسیاه و عده ای روسفید هستند یعنی کسانی که اصرار برگناه داشته و بدون توبه می میرند روسیاه و مفتضح می شوند؛ زیرا با پرد‌ه‌برداری خداوند از چهره آدم ها حقیقت درونی آن ها آشکار شده و باطن کثیف بندگان گنهکار و اهل معصیت رو می شود.

 

وی تصریح کرد: هم چنین پرده از سراسر وجود نورانی مؤمن نیز می افتد و باطن حقیقی آن ها برای همگان آشکار می شود؛ باطن مؤمن معدن نور است زیرا نماز شب، انفاق، گریه بر مظلومیت اهل بیت(ع) چشمه نور است.

 

حجت الاسلام علی پناه ابراز کرد: مؤمن در دنیا غریب است و در قیامت از غربت در می‌آید به این معنی که افراد عادت کرده اند، از روی ظاهر حکم کنند و اگر مهر کسی به دلشان ننشیند او را احترام نمی کنند و چه بسیارند از این افراد که اولیای خداوند باشند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: به گفته خداوند اولیای من تحت پوشش من هستند و کسی آن ها را نمی شناسد، یعنی خداوند اولیایش را در دنیا مخفی کرده است، مبادا شخصی را کوچک بشماریم که شاید او از مؤمنان و اولیای خداوند باشد.

 

وی تصریح کرد: امیرمؤمنان علی(ع) فرموده است: «هرکس با خدا انس بگیرد، از غیر می برد و مشغول خلوت خودش با محبوبش می شود»  او مزه رفاقت و دوستی با خدا چشیده و از غیر خدا دست کشیده و منیتّی ندارد، منیّت مربوط به کسی است که انس با خدا را درک نکرده است.

 

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: افراد گنهکار در دنیا هم غرق سیاهی و تاریکی اند، اما چشم ما نمی بیند اما کسانی که محرم اسرار ملکوتی و ماورایی عالم اند، در این دنیا هم قادر به دیدن باطن افراد هستند.

 

حجت الاسلام علی پناه یادآور شد: اگر در این دنیا قادر به دیدن باطن حقیقی و درون یکدیگر بودیم هرگز حاضر به صحبت یا دفن کردن هم نبودیم از این رو باید خدا را شاکر باشیم که خدای مهربان ستّارالعیوب و پوشاننده گناهان و بدی های ما است اما در عوض خوبی های ما را به رخ می کشد که گاهی سبب خودبینی و تکبر ما می شود./1308/پ202/ح

ارسال نظرات