۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۷۷۲۱۰
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی:

تفسیر نیایشی قرآن با تکیه بر صحیفه سجادیه تدوین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی از تدوین و تالیف تفسیر نیایشی قرآن کریم با تکیه بر صحیفه سجادیه و همچنین تدوین مقاله قلمرو حجیت خبر واحد در غیر فقه خبر داد.
محمد فاکر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، حجتالاسلام والمسلمین محمد فاکر میبدی در گفتوگویی اظهار کرد: تدوین و تالیف تفسیر نیایشی قرآن کریم گام نخست برای ورود به این عرصه است که بخشهایی از آن انجام شده است.

 

وی ادامه داد: در گام اول کتابی 200 تا 300 صفحهای از آیاتی که توسط صحیفه سجادیه تفسیر میشود نوشته و توسط جامعه المصطفی(ص) چاپ خواهد شد تا واکنشها را بگیریم زیرا این کار مسبوق به سابقه نبوده است.

 

وی اظهار کرد: گام بعدی میتواند تفسیر کل قرآن کریم براساس ادعیه و دعا باشد و تفسیر دعایی و نیایشی نیز جزئی از تفاسیر موجود قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فاکر میبدی در پاسخ به این سؤال که آیا ادعیه به لحاظ سندی حجیت دارد تا بتوان از آن در تفسیر قرآن استفاده کرد گفت: صحیفه سجادیه معتبر شناخته شده است و میتوان در گام اول آن را در تفسیر مورد استفاده قرار داد البته اگر بخواهیم وارد ادعیه دیگر شویم باید مقولات سندی آن نیز بررسی شود.

 

این قرآنپژوه بیان کرد: صحیفه سجادیه در نزد شیعیان، زیدیه و برخی از علمای اهل سنت دارای اعتبار است و میتواند در این مورد از آنان بهره گرفت ضمن اینکه تفسیر دعایی و نیایشی بیشتر مقولات اخلاقی، اجتماعی و ... را در بردارد.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) همچنین از تدوین مقاله قلمرو حجیت خبر واحد در غیر فقه خبر داد و افزود: حجیت خبر واحد در نزد بیشتر علمای مسلمان در حوزه فقهی پذیرفته شده است ولی بنده در صدد بررسی این قلمرو در عرصه غیرفقهی مثلا تفسیر هستم./1325/د101/ی

ارسال نظرات