۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۲۷۷۲۱۶
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی خبر داد؛

برپایی نماز جمعه در 28 شهر و بخش استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ حجت اسلام تقی زاده با اشاره به سالروز نخسین نماز جمعه کشور، گفت: امروز در 28 نقطه از استان آذربایجان شرقی نماز جمعه برگزار می شود که از برکات آن مردم مستفیض می شوند.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پنجم مرداد سال 1358 برگزار شد.
 
وی افزود: روز جمعه 5 مرداد سال 1358 نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد، امام خمینی (ره) حکم برپایی و اقامه نماز جمعه را توسط وی صادر فرموده بودند.
 
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابراز داشت: حضور گسترده و پرشور مردم در نماز جمعه سبب شکست دشمنان می‌شود، زیرا نماز جمعه سبب ایجاد وحدت و محل جمع شدن قلوب مؤمنان و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان است.
 
وی افزود: نماز جمعه دارای دو خطبه استکه با حمد و ثنای الهی آغاز می شود و امام جمعه در این خطبه ها باید مردم را به تقوای الهی دعوت کند.
 
حجت الاسلام تقی زاده گفت: نماز جمعه بزرگ‌ترین اجتماع عبادى، سیاسى هفته است که مشتمل بودن آن بر انواع مواعظ، اندرزها و امر به تقوا و پرهیزکارى، در لطیف کردن روح و جان نمازگزاران و پاک شدن دل آنان از آلودگى‌هاى گناه، تأثیر بسزایى دارد.
 
وی تصریح کرد: نماز جمعه سبب آگاهى مردم از مسائل سیاسى و اجتماعى و در نتیجه سبب خنثی شدن توطئه‌هاى دشمنان و منافقان مى‌شود که شبانه‌روز در طول هفته مشغول آن هستند، از این رو قرآن‌کریم به نماز جمعه اهمیت زیادى داده و به مؤمنان دستور مى‌دهد که به محض شنیدن اذان جمعه، هر گونه کار و کسب و برنامه مزاحم را ترک کرده و به سوى نماز جمعه بشتابند.
 
وی خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان شرقی در 28 شهر وب خش از استان، نماز جمعه اقامه می شود و با خود برکات فراوانی را به همراه داشته است، و در سطح استان سبب ارتباط بیشتر مردم با اندیشه های رهبری به واسطه ائمه جمعه شده است./854/ت302/ح
ارسال نظرات