۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۷۷۲۲۹
استاد حوزه علمیه بابل:

نماز جمعه عامل تحکیم وحدت ملت و وفاق ملی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل به کارکرد نمازجمعه در دو بعد سیاسی و عبادی اشاره کرد و اظهار داشت: نماز جمعه باعث تحکیم وحدت ملت و وفاق ملی می شود و قلوب مؤمنان را به هم نزدیکتر می کند.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع اعضای ستاد نمازجمعه بابلکنار با گرامیداشت سالروز نمازجمعه گفت: نماز جمعه از نگاه پروردگار متعال آنقدر در جایگاه مهمی قرار دارد که یک سوره ی قرآن به این فریضه الهی نامگذاری شده است.

 

وی پنجم مرداد را سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل عنوان کرد و افزود: نماز جمعه خوار چشم دشمنان است زیرا نماز جمعه بزرگترین اجتماع هفتگی مسلمانان و لبیک به فرمان الهی است.

 

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه، نماز جمعه را حج فقرا عنوان و خاطرنشان کرد: جمعه روز عید مسلمانان است و در بسیاری از روایات ذکر شده است که نماز جمعه با حج تمتع و حج عمره برابری می کند بر همین اساس است که نماز جمعه حج فقرامی گویند.

 

وی با بیان این نکته که دشمنان از نماز جمعه می ترسند، اذعان کرد: باید کاری کنیم که بینی دشمنان با حضور گسترده مردم در پایگاه های سیاسی عبادی جمعه در سراسر کشور همچنان به خاک مذلت مالیده شود.

 

حجت الاسلام بابائیان همدلی و نزدیکی دل ها را از ویژگی های برجسته نمازجمعه عنوان و تصریح کرد: در تنها سوره ای که برای شرکت در نماز به کلمه شتاب اشاره شده است سوره جمعه است و در هزار و 400 سال قبل در زمان پیامبر گرامی اسلام مردم برای شرکت در نماز جمعه شتاب می کردند.

 

وی به کارکرد نمازجمعه در دو بعد سیاسی و عبادی اشاره کرد و اظهار داشت: نماز جمعه باعث تحکیم وحدت ملت و وفاق ملی می شود و قلوب مؤمنان را به هم نزدیکتر می کند.

 

امام جمعه مرزی کلا ضمن تاکید بر این که نماز جمعه اقتدار ملت ایران را به منصه ظهور می رساند، گفت: نماز جمعه نقش مهم و سازنده در سلامت روانی جامعه دارد زیرا در این عبادت از مشکلات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی جامعه صحبت می شود و مردم با شنیدن و روشن شدن این مشکلات آرامش می گیرند.

 

وی به بعد معنوی نماز جمعه و جنبه عبادی آن اشاره کرد و افزود: نماز گزاری که جهت شرکت در نماز جمعه از خانه حرکت می کند برای هر قدمش 20 حسنه نوشته می شود.

 

حجت الاسلام بابائیان با تاکید بر توجه بیشتر و برپایی هر چه با شکوهتر نمازجمعه اذعان کرد: شایسته افراد جامعه مسلمان نیست که به امر مهم نمازجمعه توجه نداشته باشند و یا نسبت به آن سهل انگار باشند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات