۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۷۷۲۳۵
استاد حوزه و دانشگاه:

نماز جمعه مهم ترین پایگاه دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران از صفوف نماز جمعه به عنوان محور وحدت امت اسلامی یاد کرد و گفت: نمایش وحدت ملت ایران در نماز جمعه از عوامل مهم خنثی شدن توطئه های دشمنان است.
امام جمعه دابودشت

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، افزود: دین مبین اسلام برکات زیادی را برای جهان نمایان کرده و پیامبر گرامی اسلام نیز برای تبیین این دین مبین از همه پتانسیل ها استفاده و برای رساندن پیام های خود و تداوم بالندگی، رشد و شکوفایی اسلام و مسلمانان از روش های فو ق العاده معنوی و ارزشمندی بهره گرفته است.

 

وی تصریح کرد: می توان نخستین پایگاه تبلیغ دین را مسجد نام نهاد که بهترین مرکز تبلیغی و بستر ایجاد وحدت و همدلی از آن یاد برد که پیامبر گرامی اسلام در گام های نخست رهبری مسلمانان این بنای استوار و پر فیض را بر اساس تقوای الهی بنیان گذاشته است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: دومین مسیر تبلیغ دین مبین اسلام را می توان نماز جماعت نام نهاد که در آن صفوف عبادی و معنوی مسلمانان تشکیل می شود که در نماز جماعت دل ها به هم نزدیک شده و علاوه بر اقامه نماز که معراج مومن بوده مبانی دین، احکام، حدود الهی، معارف و آموزه های تربیت و سبک زندگی آموزش داده می شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که سومین مناره تبلیغ دین نمازجمعه به عنوان نمازی عبادی و سیاسی است، گفت: در تبیین نمازجمعه باید گفت در دو خطبه توصیه به تقوا ، بیان معارف دین ، بصیرت ، سیاست و قضایای جامعه و جهان باید تبیین شده و روش ها و اصول حاکمیت دین تثبیت و حاکمیت کفر و الحاد و طاغوت به مردم معرفی و دور باش داده شود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر ادامه داد: اجتماع مردم برای برگزاری نمازجمعه و محتوا و مضمون آن که در خطبه های نماز تجلی پیدا می کند از برکات و اهمیت بسیار ارزشمندی برخوردار است.

 

وی با بیان این که نمازجمعه عامل بقا و حفظ نظام اسلامی است، بیان داشت: دایره اختیارات و جایگاه امام جمعه رفعتی بلند داشته و به نوعی نماینده رهبری نظام اسلامی و بیان او در دایره تبیین مواضع نظام و رهبری جامعه اسلامی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که نمازجمعه نقش ارزنده در تداوم انقلاب اسلامی داشته و دارد، گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی واستقامت مردم در برابر مشکلات طاقت فرسا و مقاومت در برابر ابرقدرت ها با ایمان، اتحاد و رهبری قاطع امام امت بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همان گونه این عوامل در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته برای تداوم انقلاب نیز مهم و ضروری است، تصریح کرد: اجتماعات نمازجمعه فرصت بسیار خوبی است که ائمه جمعه می توانند به وسیله خطابه های خود ایمان و اعتقاد مردم را تقویت کرده و مبانی دینی آنان را استحکام بخشند و آنان را به وحدت و همبستگی بیشتر دعوت کنند.

 

حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: باید با تشکیلات و برنامه ریزی دقیق از این اجتماعات به نحوی شایسته در جهت تحکیم پایه های انقلاب اسلامی ، اعتلای کلمه حق، نمایاندن چهره حقیقی اسلام و جمهوری اسلامی و شناساندن حکومت اسلامی و خنثی کردن توطئه های دشمنان کینه توز اسلام استفاده شود.


امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: هنر بزرگ امام جمعه این است که مطلب مورد نیاز مردم را شناخته و استفهام مردم را نو به نو مطرح کنند و خطبه های نمازجمعه در راستای دمیدن روح امید ، آرامش و سکون در مردم باشد./950/ت302/ب1

ارسال نظرات