۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۷۷۲۷۳
نایب رییس مجلس در پاسخ به تذکر رسایی:

ترجمه رسمی برجام بزودی در اختیار نمایندگان قرار می گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارشاد در اطلاعیه‌ای بیان کرده که براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی رسانه‌ها باید تعریف و تمجید کنند، کسی انتقاد نکند.
حجت الاسلام رسايي حجت الاسلام ابوترابي فرد در جلسه علني مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروزم جلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: یک هفته از این می‌گذرد که آقای ظریف متنی را تحویل مجلس دادند که ترجمه آن ناقص بود.

 

وی افزود: سوال اینجاست که مسؤولانی که از توافق تمجید و تعریف می‌کنند این متن ناقص یا ترجمه غلط آن را خوانده‌اند که تعریف می‌کنند؟ چرا که متن انگلیسی را نیز بررسی می‌کنیم این اتفاقاتی که تعریف می‌کنند در متن اصلی برجام وجود ندارد.

 

حجت الاسلام رسایی تصریح کرد: وزارت ارشاد در اطلاعیه‌ای بیان کرده که بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی رسانه‌ها باید تعریف و تمجید کنند، کسی انتقاد نکند.

 

این نماینده مجلس نهم اظهار داشت: چطور است که رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر بر رسیدگی دقیق این موضوع تأکید می‌کنند؛ از آن طرف شورای عالی امنیت ملی چنین چیزی بگوید، قطعا این مصوبه به تأیید رهبر معظم انقلاب نرسیده است.

 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی امروز را در غیاب علی لاریجانی برعهده داشت خطاب به رسایی گفت: متن، متنی است که از یک پیچیدگی فنی، سیاسی و حقوقی برخوردار بوده و لازم است که ترجمه آن از بالاترین اتقان برخوردار باشد.

 

وی ادامه داد: در همین روزها ترجمه رسمی و قطعی برجام به دستمان می‌رسد و ما نیز خدمت همکاران گرامی تقدیم خواهیم کرد./858/پ203/ج

 

ارسال نظرات