۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۷۷۳۲۵
استاد مرکز تخصصی نماز بیان کرد؛

نماز و محبت اهل بیت، واکسینه کننده فرزندان در برابر هجوم نرم دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمودی درباره شیوه های دعوت به نماز و از میان رفتن سبک زندگی اسلامی و هجوم فرهنگ غرب در جنگ نرم، گفت: تمدن غرب که برگرفته از تمدن زرین اسلامی است، اکنون به دنبال نابودی فرهنگ اسلام است و تنها توجه به نماز و محبت اهل بیت(ع) می تواند در برابر این موج سهمگین هجوم فرهنگی فرزندان در برابر آسیب بیمه و واکسینه کند.
حجت الاسلام محمودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام محمدجواد محمودی، از اساتید مرکز تخصصی نماز پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و معلمین شهرستان نجف‌آباد در دوره آموزشی معارف نماز که در بنیاد فرهنگی آیت الله خامنه ای نجف‌آباد برگزار شد، درباره شیوه دعوت فرزندان به نماز گفت: برای داشتن یک دعوت ثمربخش مه باعث جذب کودکان به سمت نماز شود، باید چهار اصل را مورد توجه قرار داد.

 

وی نخستین اصل در به دست آوردن یک دعوت ثمربخش را شروع از خود برشمرد و افزود: تا زمانی که مربی یا والدین خود تربیت نشده باشند، نخواهند توانست فرزندان معتقدی تربیت کنند و نمی شود غلط زندگی کرد و درست تربتی کرد.

 

نماز بازدارنده و مدیریت کننده هیجانات است

حجت الاسلام محمودی جامعیت را دومین اصل بیان کرد و گفت: نماز دارای چنان قدرت و جامعیتی است که تمام اجزاء انسان از جسم و روح تا تمام ابعاد وجودی انسان را پوشش می‌دهد و نماز بر هیجان، شناخت و رفتارهای انسان اگر به رعایت آداب و اخلاق نماز برپا شود، مهم‌ترین تأثیر را دارد.

 

وی در ادامه بیان داشت: انسان موجودی است که بیشتر از آن که با عقل زندگی کند، با هیجاناتش قضاوت می کند و خانواده هایی که دچار درگیری های شدید هستند بر اثر بالا بودن هیجانات و پایین بودن عقلانیت در محیط خانه است و نماز اصلی ترین عامل برای کنترل و مدیریت این هیجانات است و یک بازدارندگی دارد.

 

استاد مرکز تخصصی نماز در ادامه تصریح کرد: وقتی شخص نماز می خواند، رفتارش تغییر می کند و به جای این که هیجاناتش در مسیر حیوانیت خرج شود، با آگاهی عقلانی در مسیر رسیدن به انسانیت به کار می رود که طبق آیات قرآن «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ. الَّذِینَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ» اگر به دنبال رستگاری و خوشبختی هستید، باید به سمت نماز بروید و خوسبختی گره خورده به نماز است.

 

وی با بیان این نکته که چه کسی گفته هر کس نعمت بیشتری داشت، خوشبخت تر است، افزود: این که بعضی گمان می کنند کشورهای غربی در رفاه به سر می برند، در حالی که ما از آنها عقب مانده تر هستیم، یک تفکر باطل است و بزرگترین عذاب برای کسی که خدا را ندارد، گرفته شدن لذت مناجات است.

 

تمدن غرب، برگرفته و رشد یافته از تمدن زرین اسلام است

حجت الاسلام محمودی درباره علت هایی که باعث عقب ماندگی ایران شده است، گفت: اگر اکنون مشاهده می کنیم که از کشورهای غربی عقب مانده ایم، چون هنوز آموزش و پرورش و دانشگاه ما اسلامی نشده است و نگاهی به تاریخ جهان اسلام به خصوص در قرون سوم تا هفتم هجری که دوره زرین تمدن اسلامی است، مشاهده می کنیم حتی اکنون نیز تمدن غرب بر سر سفره زرین تمدن اسلامی است.

 

وی در ادامه بیان داشت: اگر تکنولوژی غرب فعال شده است، اسلام آنها را رشد داده است و متاسفانه ما از دین و سیره اهل بیت به خصوص در عرصه پزشکی فاصله گرفته ایم و به جای توجه به سیره و سخنان اهل بیت، پزشکی غربی را جایگزین پزشکی اسلامی کرده ایم و امروز شاهد بروز بیماری هایی در حد سونامی در کشور هستیم.

 

استاد مرکز تخصصی نماز با بیان آیه «وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم» اظهار کرد: تنها کشوری که تولیداتش در خود کشورش مصرف نمی شود، یهود است و امروز متاسفانه علوم پزشکی ما برگرفته از این کشور شده است و شاهد هستیم تحقیقات پزشکی که به جامعه ارائه می دهند، بر خلاف حرف ائمه اطهار و معصومین است و بسیار از اسلام فاصله گرفتیم.

 

وی در ادامه با اشاره به روایتی از ائمه اطهار که بر طبق اصل تدریج تا 7سالگی چگونه کودکان را با نماز آشنا کنیم، افزود: سفره معارف قرآن در بین خانواده های ما کم رنگ شده است و سنین 3تا 7 سالگی نسخه 18 سالگی کودک است و غرب برای این سنین برنامه گذاشته است و با تولید کارتون ها و انیمشین ها در جهت تغییر فرهنگ اسلامی است.

 

هدف اصلی دشمن در جنگ نرم نابودی بنیان خانواده است

حجت الاسلام محمودی با هشدار به این که حتی خانواده های متدین ما نیز به سمت غربی شدن می روند، تصریح کرد: تنها راه واکسینه شدن فرزندان در این تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، نماز و محبت اهل بیت است و بدانیم دین اسلام بن بست ندارد اگر سر سفره دین بنشینیم و با سیره و روش اهل بیت عمل کنیم، در برابر تمام این تهاجمات بیمه خواهیم شد.

 

وی در ادامه بیان داشت: از میان بردن بنیان خانواده اصلی ترین هدف غرب است که به مرور در حال ورود به دیگر کشورها به خصوص کشورهای اسلامی است و باید برای فرزندانمان به جای این برنامه های غربی، جایگزین داشته باشیم همان گونه که برای مایحتاج مادی فرزندانمان تلاش می کنیم، باید بیشتر از آن برای دین فرزندانمان خرج کنیم./1306/پ202/ح

ارسال نظرات