۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۷۷۳۳۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت پاییز سال جاری در استان خبر داد و گفت: زمان ثبت نام برای این دوره از آزمون هنوز اعلام نشده است.
احمد محبي _ مدير کل فرهنگ و ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز درحاشیه بازدید از مراکز قرآنی بیرجند، از برگزاری چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت پاییز سال جاری خبر داد و گفت: زمان ثبت نام برای این دوره از آزمون مشخص نیست اما هر وقت زمان ثبت نام قطعی شد از طریق سایت اداره و مؤسسات قرآنی در سطح استان اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: کسانی که در دوره‌های آموزشی مؤسسات قرآن و عترت شرکت نکرده‌اند نیز می‌توانند به عنوان داوطلب آزاد چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت شرکت کنند.

 

محبی با اشاره به نتایج سیزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت، اظهار کرد: در سیزدهمین دوره مسابقات از میان برندگان قرعه کشی به عمل آمد که بر اساس این قرعه کشی محمدجواد سلطان‌زاده، سید محمد صادق قاسمی، سیده صدیقه هاشمی، ریحانه السادات هاشم آبادی، نرگس صفایی، راضیه مرادی، فاطمه آخوندی و فاطمه داور هر کدام مبلغ یک میلیون ریال و سید جواد معصوم زاده مبلغ 5 میلیون ریال دریافت کردند.

 

وی هم چنین از اختصاص 30 میلیون ریالی به مؤسسات فرهنگی قرآن خبر داد و گفت: همچنین به مؤسسات فرهنگی فعال قرآن و عترت خراسان جنوبی مبلغ 30 میلیون ریالی بابت برگزاری دوره آموزشی آزمون سراسری قرآن و عترت پرداخت کردیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که این مبالغ از محل دفتر قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد پرداخت شد، تصریح کرد: امیدواریم تمامی اقدامات صورت گرفته در ترویج و گسترش فرهنگ قرآن در استان خراسان جنوبی مؤثر واقع شده باشد.

 

محبی با بیان این‌که باید خانه‌های قرآنی و مراکز مرتبط با قرآن جامعه را به سمت تدبر در قرآن و انس مستمر با این کتاب آسمانی سوق دهند، ادامه داد: به برکت انس با قرآن و تأمل در آیات آسمانی این کتاب بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

 

وی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه قرآنی در خراسان جنوبی نبود، مربی متخصص در زمینه قرآن است، تصریح کرد: امیدوار هستیم که افراد متخصص و اهل قرآن با همت و تلاش خود بتوانند در برطرف شدن این نقص اداره کل فرهنگ و ارشاد را همراهی کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین از اعزام 20 مربی به شهر مقدس قم و مشهد برای فراگیری دوره های تخصص قرآن کریم خبر داد و یادآور شد: امیدواریم با پایان دوره های آموزشی این افراد بتوانیم بخشی از مشکلات مربوط به کمبود مربی را در استان برطرف کنیم./968/پ202/ح

ارسال نظرات