۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۷۷۳۵۸
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه‌الله:

مسؤولان به جای فرش قرمز پهن کردن جلوی فابیوس، بدعهدی‌های فرانسه را یادآور شوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه‌الله(عج) با بیان این‌که فابیوس، مسؤول انتقال خون‌های آلوده به ایران به عنوان نماینده رژیم صهیونیستی در مذاکرات حضور و کارشنکی‌های فراوانی داشته است، گفت: مسؤولان به جای فرش قرمز پهن کردن جلوی فابیوس بدعهدی‌های آنها را یادآور شوند.
لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی مهتدی، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه‌الله(عج) امروز در نشست خبری اعضای شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، با اشاره به حوادث یمن گفت: حوادث یمن با توجه به داغ شدن بحث هسته‌ای در چند ماه اخیر کاملا مغفول مانده، زیرا وزارت امور خارجه تمام هم و غم خود را معطوف به بحث هسته‌ای کرده است.

 

وی افزود: کشور یمن طی روزهای اخیر تحت شدیدترین حملات قرار داشت که رسانه‌ها آن را به خوبی منعکس نمی‌کنند، به ویژه در زمینه بهداشت و درمان که سازمان‌های جهانی بی‌طرف که باید کاری انجام دهند سکوت اختیار کرده و هیچ اقدامی نداشتند.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه‌الله(عج)، عنوان کرد: پیش از شروع جنگ و حمله عربستان به یمن از طرف نهادهای مختلف جمهوری اسلامی از جلمه هلال احمر کمک‌هایی به مردم یمن شد، اما متأسفانه بعد از آغاز رسمی جنگ نه از طریق هوایی و نه از طریق کشتی نجات جمهوری اسلامی ایران نتوانسته به این کشور کمک‌رسانی داشته باشد.

 

مهتدی افزود: برخی از مسؤولان در کشور درباره کمک به مردم یمن مقداری منفعلانه رفتار کردند، بسیج دانشجویی از ابتدای حوادث یمن اعلام کرده بود که آمادگی کمک به مردم یمن از هر طریق ممکن را دارد، امروز نیز اعلام می‌کند که برای امداد‌رسانی به مردم یمن در زمینه بهداشت و درمان آمادگی لازم را دارد.

 

وی اظهار داشت: این جوانک‌های صعودی که امروز قدرت عربستان را در دست گرفتند بدانند که با دیکتاتوری و ظلم نمی‌توانند رضایت مردم خود را جلب کرده و پیروز شوند.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه‌الله(عج)، در ادامه گفت: باید کیفرخواست بین‌المللی علیه رژیم آل سعود تنظیم و این مسأله در مجامع بین‌المللی پیگیری شود بسیج دانشجویی خود را سردمدار این قضیه دانسته و آن را پیگیری خواهد کرد.

 

مهتدی ضمن واکنش و انتقاد از سفر فابیوس به ایران، ابراز کرد: فرانسه مانند کشور آمریکا به عنوان یک جنایتکار برای ما شناخته شده است که نمونه آن در بحث پرونده خون‌های آلوده به ایدز مشهود است.

 

وی افزود: فابیوس در مذاکرات به عنوان نماینده رژیم صهیونیستی حضور و کارشکنی‌های فراوانی داشته است.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه‌الله(عج) ابراز کرد: مردم ما از دستگاه دیپلماسی این انتظار را دارند که به جای فرش قرمز پهن کردن جلوی فابیوس بدعهدی‌های آنها را یادآور شوند.

 

مهتدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز قرار است تحریم‌ها برداشته شود، فرانسه که نخستین ظلم‌ها را در حق ما داشته، جای سود بردن ندارد، از دیپلماسی انتظار داریم که به صورت جدی این بدعهدی‌های را به رخ آنها بکشد./807/پ202/ح

ارسال نظرات