۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۷۷۳۹۴
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف:

دعوت از فابیوس، نماینده کارشکن رژیم صهیونیستی در مذاکرات کج‌سلیقگی سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با بیان این‌که از عوامل اصلی انتقال خون‌های آلوده به ایران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه بود که به نظر نمی‌رسد این اقدام آنها سهوی بوده باشد، گفت: فابیوس در خلال جریان مذاکرات به عنوان نماینده رژیم صهیونیستی کارشکنی بسیار داشته، به همین دلیل دعوت از او به نوعی کج‌سلیقگی سیاسی محسوب می‌شود.
لوران فابيوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احسان ایرانمنش، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف امروز در نشست خبری اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد،‌ با اشاره به سفر فابیوس وزیر امور خارجه کشور فرانسه به ایران گفت: از عوامل اصلی انتقال خون‌های آلوده به ایران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه بود که به نظر نمی‌رسد این اقدام آنها سهوی بوده باشد.

 

وی افزود: با توجه به این‌که بسیاری از بیماران هموفیلی با این فرآورده‌های ناسالم به بیماریهایی چون ایدز و هپاتیت مبتلا شدند و عذرخواهی آنها نیز معنا ندارد، ملت ما از مراجع قانونی مطالبه پیگیری این پرونده هستند.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس دولت فرانسه به عنوان یکی از اصلی‌ترین حامیان رژیم عراق بود، بنابراین حضور چنین شخصیتی از فرانسه برای کشوری که شهیدان بسیار داده، معنا نداشته و قابل پذیرش نیست.

 

ایرانمنش افزود: فابیوس در خلال جریان مذاکرات به عنوان نماینده رژیم صهیونیستی کارشکنی بسیار داشته به همین دلیل دعوت از او به نوعی کج‌سلیقگی سیاسی محسوب می‌شود.

 

وی با انتقاد از سیاست دولت در عادی سازی رابطه با برخی کشورهای استکباری غرب اظهار داشت: دولت روند بدی در رابطه با غرب شروع کرده است ما نباید تمام دنیا را در 5+1 ببینیم بلکه باید با کشورهایی که در زمان تحریم رابطه خوبی با ما داشتند تعامل و تجارت داشته و از این ظرفیت در راستای اشتغال‌زایی و حمایت از تولید استفاده کرده و از واردات بی‌رویه بدون هیچ نوع تکنولوژی به داخل کشور جلوگیری کنیم.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به محاسن و معایب مذاکرات بیان داشت: از جمله محاسن این مذاکرات شکسته شدن فضای نامناسب در زمینه تحریم‌های ثانویه، باز شدن فضای سیاسی برای ارتباط با سایر کشورها، خارج شدن پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ثابت کردن این مساله که ایران دنبال ساخت بمب اتم نبوده و حل شدن برخی مسائل که در توافق لوزان و ژنو مشخص نشده بود.

 

 ایرانمنش در ادامه با اشاره به معایب متن جمع‌بندی مذاکرات ابراز کرد: از جمله معایب این متن عبور از خطوط قرمزی بود که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشتند پذیرش محدودیت‌های بلندمدت، شرط لغو تحریم‌ها به تأیید آژانس، عدم وجود سازوکار در حل اختلاف معقول برای ایران، تعلیق تحریم‌‌ها و نه لغو آنها، رژیم بازرسی‌ها از مراکز نظامی و منوط شدن اجرای تعهدات 1+5 به اجرای تعهدات ایران است.

 

وی گفت: در متن توافق دیده می‌شود که مبنای طرف ایرانی بر اعتماد کامل به طرف مقابل اما مبنای طرف آمریکایی بر بی‌اعتمادی به طرف ایرانی است، این اعتماد به طرف مقابل به ضرر ما است و می‌تواند سبب خسارات فراوان به کشور ما شود.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در پایان خاطرنشان کرد: مخالفت استکبار جهانی با کشور ما ایران عمیق‌تر از مساله هسته‌ای است که امیدورایم مسئولان به آن توجه لازم را داشته باشند./807/پ202/ح

ارسال نظرات