۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۷۷۴۱۸

کانون تخصصی همایش‌ها و اردوهای تخصصی مساجد انتخاب شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) همدلی و همکاری اعضای هیأت‌ امنای مساجد را از عوامل موفقیت کانون‌ها برشمرد و گفت: مسجد فاطمه الزهرا(س) به عنوان کانون تخصصی همایش‌ها و اردوهای تخصصی مساجد انتخاب شده است.
کانون فاطمه الزهرا

محمدرضا کارگر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: کانون فاطمه الزهرا(س)، با بیش از 15 سال سابقه فعالیت های فرهنگی، هنری و تربیتی به عنوان کانون تخصصی همایش ها و اردوها انتخاب شده است.

 

وی افزود: کانون فاطمه الزهرا(س) با توجه به فعالیت های گسترده در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی از سال 1387 تحت پوشش دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم قرار گرفت.

 

کارگر اظهار داشت: این کانون در نخستین سال های فعالیت رسمی خود در دو سال متواری به عنوان کانون برتر و پویا در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم انتخاب شد.

 

مسؤول کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س)، عنوان کرد: یکی از عوامل موفقیت این کانون ها، همدلی و همکاری خوب بین اعضاء، کادر، امام جماعت و هیأت امناء مسجد فاطمه الزهرا(س) است به طوری که هم اکنون مسؤول کانون یکی از هیأت امنای مسجد است و اعضا و کادر کانون در تمام فعالیت های مسجد حضور مؤثر دارند.

 

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: در طول این سال ها بیش از 1000 نفر با کانون در ارتباط بوده اند ولی متأسفانه به دلیل کمبود فضای کافی و امکانات فرهنگی توانایی خدمت رسانی به همه اعضا نداشته و از پذیرفتن آنها خودداری می کردند.

 

وی گفت: هم اکنون حدود 150 نفر به صورت مرتبط در برنامه های فرهنگی و آموزشی کانون حضور مؤثر دارند و با توجه به تشکیل واحد خواهران در کانون فعالیت های فرهنگی گسترده تر و حضور اعضا و والدین در مسجد بیشتر شده است.

 

مسؤول کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) با اشاره به نقش کانون های مساجد در جامعه، گفت: کانون های مساجد به عنوان یک مرکز تجمع برای گسترش فعالیت های فرهنگی، اعتقادی و آموزش در مساجد است و سبب می شود جوانان و نوجوانان علاوه بر حضور در مسجد و عبادت از لحاظ علمی، آموزشی و اعتقادی رشد کنند.

 

کارگر خاطرنشان کرد: متأسفانه با توجه به معضلات فرهنگی و اجتماعی که گریبان گیر جامعه شده است باعث شده که جذب نوجوانان و جوانان و مشارکت آنها در فعالیت های فرهنگی و مذهبی به سختی و با هزینه های زیاد صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: این مشکلات فرهنگی نیازمند برنامه ریزی قوی، کارشناسانه و دلسوزانه از طرف مسؤولان امر  و تأمین اعتبارات لازم و تهیه امکانات سخت افزاری مناسب برای استفاده نوجوانان و جوانان در مساجد و کانون های فرهنگی و هنری باشد.

 

کارگر در پایان گفت: خانواده ها نیز برای حل مشکلات فرهنگی باید تلاش کنند تا زمینه حضور فرزندان خود در مساجد و کانون های فرهنگی را فراهم کنند و با استفاده از روش های تربیتی مناسب با آسیب های احتمالی مقابله کنند./1325/ت302/ی

ارسال نظرات