۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۷۷۴۲۹
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تقریب مذاهب:

برخی مذاکرات را بهانه رابطه با آمریکا می‌دانند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تقریب مذاهب گفت: علت ورود ما به مذاکرات به دلیل برداشته شدن تحریم‌ها بود، اما با توجه به نگاه برخی گویا این مذاکرات بهانه‌ برای رابطه با آمریکا بوده است.
مذاکرات هسته اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید کاظمی، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تقریب مذاهب امروز در نشست خبری اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد،  با اشاره  علت ورود جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌‌ای گفت: علت ورود ما به مذاکرات به دلیل برداشته شدن تحریم‌ها بود اما با توجه به نگاه برخی گویا این مذاکرات بهانه‌ برای رابطه با آمریکا بوده است.

 

وی افزود: این گونه برخورد با مذکرات در نگاه برخی به غرب برمی‌گردد که از زمان دولت اصلاحات آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تقریب مذاهب عنوان کرد: براساس متن توافق مکانیسم تحریم‌ها تعلیق شده بعد از 8 سال لغو خواهد شد در این زمینه باید شفاف‌سازی شود، اگر قرار است فعالیت‎‌های هسته‌ای ما تحت سلطه غرب و آمریکا باشد آیا ما در سال 51 فردو و هسته‌ای را نداشتیم.

 

کاظمی اظهار داشت: برخی تصور می‎کنند که قرار نیست ما به سمت تمدن برویم و سناریوی آنها این است که باید دم کدخدا را دید و وقتی نگاه ما به کدخدا باشد دادن و گرفتن معنی ندارد هر چه بگیرد حق او است و ما نیز یک درصد بگیریم برایمان کافی است.

 

وی افزود: برخی سال 91 را سال آغاز آشتی با جهان و آمریکا عنوان کرده و شعار مرگ بر آمریکا را مخالف با رای و نظر امام راحل وانمود می‌کنند، حتی برخی بازگشت سفارت آمریکا را امکان‌پذیر می‌دانند و می‌گویند نگاه به سمت غرب باید تغییر کند دوران احساسی شدن تمام و مردم خسته شدند.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تقریب مذاهب بیان داشت: در توافق لوزان ظریف و عراقچی فک‌شیت آمریکا را دروغ‌پردازی می‌دانستند الان هم اگر بررسی کنیم آنچه دروغ‌پردازی بوده در متن وین دقیق همان‌ها مطرح شده است.

 

کاظمی ابراز کرد: این توافق باید طبق اصل 77 و 125 در مجلس بررسی شود، اما عده‌ای می‌گویند اصلا نیازی به بررسی مجلس نیست زیرا این مسأله فرع است در حالی که این بررسی حق مجلس است.

 

وی گفت: بازجویی از دانشمندان هسته‌ای با تعابیر دیگری تحت عنوان ملاقات‌های فنی هسته‌ای مطرح شده حتی بحث بازدید نظامی نیز در بند 4 و 5 آمده است، درست است که مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده به خاطر زحماتشان تشکر کرده اما از متن مذاکره که تشکر نکرده بلکه فرموده است که باید این متن بررسی شود.

 

کاظمی افزود: برخی از ابتدای مذاکرات در روزنامه‌ها به مردم چنین القاء می‌کردند که بحث هسته‌ای ضرر دارد و ما آن را نمی‌خواهیم اما حالا هیمن افراد توافق را به نفع خود مصادره کرده و خود را برحق دانسته و کسانی را که نقد یا سوال دارند را با تعابیر دلواپس و جعلی مورد خطاب قرار می‌دهند./807/پ202/ح

ارسال نظرات