۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۲۷۷۴۳۳

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ اعزام کاروان قرآنی به حج تمتع، وقف یک باب مغازه در شهر شبانکاره برای کمک به بیماران صعب العلاج، وقف یک قطعه زمین کشاورزی در سبزوار برای عزاداری امام حسین(ع)، وقف 350 متر مربع زمین در رشتخوار برای توسعه آرامستان از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در دیدار با قاریان قرآن کشور گفت: هر سال تعدادی از قاریان و حافظان به صورت کاروان قرآنی از سوی سازمان اوقاف و بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت به حج تمتع اعزام می شوند.

وی افزود: برای اینکه اعضای این کاروان نسبت به برنامه های مدنظر در ایام حج تمتع توجیه شوند، سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به برگزاری یک دوره توجیهی و آموزشی در روزهای 10 و 11 مرداد ماه اقدام کرده است.

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در این کاروان 15 نفره حافظان و قاریان قرآن، اعضای گروه مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم استان خوزستان حضور خواهند داشت.

 

واقفان باید به مسائل بهداشتی و درمانی توجه کنند

 

محمد مهدی مطلق، مدیرکل مرکز سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از واقفان خواست تا به مسئله خانواده و جوانان بیشتر توجه کنند.

وی گفت: مهمترین اقدام وزارت بهداشت که در حال انجام است موضوع پیشگیری و آگاه سازی مردم است.

مدیرکل مرکز سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: اگر ما مردم را بتوانیم نسبت به عوامل بیماری‌ها آگاه سازیم و کارشناسان امر مداخله کنند باعث می‌شود که تنها کسانیکه واقعا به درمان نیاز دارند از آن بهره مند شوند.

 

وقف یک باب مغازه در شهر شبانکاره برای کمک به بیماران صعب العلاج

 

یک باب مغازه به مساحت 30 مترمربع واقع در شهر شبانکاره دشتستان به ارزش با نیت کمک به بیماران صعب العلاج و امورخیریه وقف شد.

براساس این گزارش ، این مقوفه دارای ارزش 150 میلیون ریال است که توسط واقف نیک اندیش ، فتح اله توسلی وقف شد.

 

وقف یک قطعه زمین کشاورزی در سبزوار برای عزاداری امام حسین(ع)

 

واقف خیر اندیش، سکینه جمشیدی یک دانگ آب از مدار 12 درجه در روستای سنجرد شهرستان سبزوار را وقف تامین هزینه روشنایی مسجد روستا کرد.
ارزش این موقوفه 150 میلیون ریال برآورد شده است.

همچنین واقف نیک اندیش، اصغر برزویی یک قطعه زمین کشاورزی به مساحت 137 متر مربع واقع در روستای برزوی شهرستان سبزوار را همراه با 45 دقیقه آب کشاورزی با نیت برگزاری مراسم عزاداری و اطعام عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا وقف کرد.

در آمد سالانه این موقوفه که برای عزاداران امام حسین (ع) در روستای مذکور وقف شده 20 میلیون ریال است.

 

وقف 350 متر مربع زمین در رشتخوار برای توسعه آرامستان

 

ذبیح اله ابراهیمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشتخوار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج مورد وقف جدید در این شهرستان توسط خیرین به ثبت رسیده است.

وی افزود: واقف خیر اندیش عباسعلی صابریان 350 متر مربع زمین را با نیت توسعه قبرستان روستای نوق از توابع شهرستان رشتخوار وقف کرد که ارزش آن 50 میلیون ریال می باشد.

ابراهیمی در خصوص سایر وقف های جدید بیان داشت: چهار مورد وقف جدید با نیت احداث مسجد صورت گرفته که شامل چهار قطعه زمین است.

وی در پایان گفت: دو قطعه زمین به مساحت 24558 متر مربع و ارزش یک میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن خواف و یک قطعه زمین به مساحت 200 متر مربع و ارزش 200 میلیون ریال توسط عبدالحکیم واسطه رودی و یک قطعه زمین به مساحت 230 متر مربع و ارزش 200 میلیون ریال توسط شیر محمد تاجیک وقف شده است./1325/ت303/ی

ارسال نظرات