۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۲۷۷۴۸۲
از سوی مؤسسه تحقیقات و پژوهش های سیاسی علمی ندا؛

نشست هم اندیشی آینده مقاومت در پرتو تحولات منطقه ای در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یکصد و دهمین جلسه هم اندیشی مؤسسه تحقیقات و پژوهش های سیاسی علمی ندا با موضوع آینده مقاومت در پرتو تحولات منطقه ای در تهران برگزار شد.
مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد زارعی، کارشناس مسائل سیاسی در یکصد و دهمین جلسه هم اندیشی مؤسسه ندا با موضوع آینده مقاومت در پرتو تحولات منطقه ای برگزار شد، در رابطه با نقش ولایت فقیه در ایران و گروه های مقاومت گفت: اصل حکومت اسلامی مسأله عقلانی است و تنها خوارج با حکومت مخالف بودند که به دنبال آن جنگ نهروان پیش آمد.

 

وی اظهار داشت: سنی و شیعه بر حکومت توافق داشتند، شیعه از زمان حکومت امام علی(ع) تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران داری نظریه تشکیل حکومت بر اساس ولایت فقیه است.

 

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: با تشکیل گروه های مقاومت بعد از پیروزی انقلاب گروهای انقلابی مختلف تشکیل شد، در صورتی که برخی گروه ها به ولایت فقیه اعتقادی ندارند.

 

زارعی با اشاره به احادیثی از اهل سنت در رابطه با ضروت وجود ولایت فقیه گفت: اهل سنت نیز قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) معتقد به تشکیل حکومتی زیر نظر ولایت فقیه است.

 

وی با اشاره به روایات ضروت وجود ولایت فقیه در حکومت اسلامی، تصریح کرد: مسلمان موظف هستند زیر پرچم ولایت فقیه که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است قرار گیرند و از انقلابی که از سوی روح الله تشکیل شده است حتی سینه خیز روی برف از این انقلاب حمایت کنند.

 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تشکیل جنبش جهاد اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: گروه شیعیان فلسطین هم مسأله ولایت فقیه را قبول دارند.

 

زارعی افزود: در کشور لبنان حزب الله ولایت فقیه را در دستور کارشان قرار دارد و پیروی عملی و فکری در رابطه با این مسأله دارند.

 

وی با اشاره به گروهای در لبنان که ولایت فقیه را قبول ندارند، بیان کرد: حزب الله، گروه بدر مثل بسیج زیر نظر ولایت فقیه هستند و در عربستان حزب الله حجاز با وجود ساختار امنیتی پیچیده ولایت فقیه را قبول دارند.

 

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در یمن انصارالله  با وجود 11  فرقه در زیدیه شامل گروه حادویه و جارویه به ویژه حوثی ها هستند که مسأله امامت در بین آنها مهم است.

 

زارعی با بیان این که این گروه معتقد هستند که ولایت فقیه باید از نسب هاشمی و فاطمی باشد، گفت: آنها رهبر معظم انقلاب اسلامی را امام می دانند چرا که ایشان هم نسبت هاشمی و فاطمی را دارند./818/پ202/ح

ارسال نظرات