۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۷۷۵۸۵
طی 3 ماهه اول 94؛

جمع آوری 31 میلیارد ریال زکات در استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی گفت: طی سه ماهه اول سال جاری 31 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده است.
زکات

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حسین دشتی، دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که طی سه ماهه اول سال جاری 31 میلیارد ریال زکاات در استان جمع آوری شده است، گفت: پیش بینی شده امسال 230 میلیارد ریال زکوات در سطح استان جمع آوری شود.


وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده صرف تامین جهیزیه، درمان، ایتام، تحصیل، مسکن مددجویان نیازمند و نیز پروژه های عمرانی عام المنفعه می شود اظهار داشت: امسال  73 درصد از زکات جمع آوری شده در جهت امور محرومان و 27 درصد نیز برای پروژه های عمرانی هزینه شده است.


دشتی ادامه داد: توانمند سازی مددجویان تحت حمایت از برنامه های آتی دبیرخانه شورای زکات استان آذربایجان شرقی است.


دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جذب زکات مستحبی اعم از؛ شجره، ثمره و ارض طیبه، مدیریت در خصوص جمع آوری زکوات گندم و جو و سایر محصولات زراعی و احیای ظرفیت عظیم زکات کشمش از دیگر برنامه های پیش بینی شده دبیرخانه شورای زکات استان در سال 94 است.


وی یادآور شد: طبق قانون زکات، که به اذن حاکم شرع مورد تفقد قرار گرفته، جمع آوری و هزینه کرد زکات برعهده دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد امام خمینی(ره) است.


دشتی بیان داشت: تهیه برنامه جامع فرهنگ سازی، اجرای دوره آموزشی برای بیش 3700 نفر کشاورز و عامل زکات، استفاده از ظرفیت تبلیغی روحانیان و اعزام 107 مبلغ به مناطق دورافتاده و محروم و همچنین تبلیغات مناسب عامل رشد جذب زکات در سطح استان بوده است.


دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: زکات از مهم ترین فرایض دینی است که با احیای آن می توان گام های بلندی در راستای رفع محرومیت از خانواده های نیازمند و عمران مناطق محروم برداشت./853/د101/ب4

ارسال نظرات