۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۷۷۶۷۰
کارشناس مسائل بین‌الملل:

مقابله با گروه‌های تروریستی با سازوکار توسعه نیافته حقوق بین‌الملل امکان پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: گروه‌های تروریستی اساسا هیچ نوع قانونی را قبول ندارند بنابراین با این گروه‌ها نمی‌توان با قوانین و ساز و کارهای توسعه‌نیافته حقوق بین‌المللی برخورد کرد نهایت کار در این است که در حد محکومیت باقی می‌ماند.
سازمان ملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن عبداللهی از کارشناسان مسائل بین‌الملل امروز در نشست تخصصی "بحران یمن، تروریسم و حقوق بین­ الملل" که در مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به عملکرد دولت ها و نهادهای بین المللی در بحران یمن با اشاره به این‌که حقوق بین‌الملل در حال پوست‌اندازی است، گفت: این نظام حقوقی دولت و حاکمیت محور بوده قواعد و اصول آن نیز بر همین اساس ایجاد و توسعه پیدا کرده است.

 

وی افزود: در سوریه و عراق ما شاهد ظهور بازیگران غیردولتی هستیم که در زمان تصویب منشور و قوانین ملل‌متحد تصور نمی‌شد که چنین وضعیتی رخ دهد.

 

این کارشناس بین‌الملل عنوان کرد: بسیاری از دولت‌ها که از گروه‌های تروریست حمایت می‌کنند به دلیل این‌که در سیاست خارجی نتوانستند از طریق جنگ اهداف خود را پیگیری کنند از گروه‌های برانداز شورشی تروریست استفاده می‌کنند.

 

عبداللهی با اشاره به حمایت‌های متنوع از تروریست از سوی بسیاری از دولت‌های امروز در دنیا اظهار داشت: در حمایت فعال دولت به صورت غیرمستقیم از تروریست حمایت می‌کند به عنوان مثال آمریکا در حمایت از تروریست‌ها برای آنها سلاح، پول، هویت دروغین و پناهگاه تامین می‌کند.

 

 وی افزود: در حمایت منفعل دولت‌ها توانایی متوقف کردن تروریست‌ها را دارند اما از روی عمد این کار را انجام نمی‌دهند به عنوان مثال دولت پاکستان که در مرز ایران و پاکستان جلوی تروریست‌ها را نمی‌گیرد.

 

این کارشناس مسائل بین‌المللی در پایان خاطرنشان کرد: گروه‌های تروریست اساسا هیچ نوع قانونی را قبول ندارند بنابراین با این گروه‌ها نمی‌توان با قوانین و ساز و کارهای توسعه‌نیافته حقوق بین‌المللی برخورد کرد نهایت کار در این است که در حد محکومیت باقی می‌ماند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات