۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۷۷۶۸۵
امام جمعه شبستر:

روحانیت عهده دار ترویج فرهنگ دینی است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به وظیفه خطیر روحانیت، گفت: بزرگ‌ترین رسالت روحانیت مطابقت دادن فرهنگ اجتماعی مردم با فرهنگ دینی، براساس مبنای قرآن و مکتب اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر
حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر و عضو شواری استانی حوزه علمیه استان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فرهنگ را معرف جایگاه زندگی یک ملت عنوان کرد و گفت: فرهنگ گویای گویای حیات و بقای یک ملت از ابعاد مختلف مادی و معنوی زندگی بشر است.
 
وی با اشاره به رسالت روحانیت در عرصه فرهنگی جامعه، ادامه داد: بزرگ‌ترین رسالت روحانیت مطابقت دادن فرهنگ اجتماعی مردم با فرهنگ دینی، براساس مبنای قرآن و مکتب اهل بیت(ع) می باشد، روحانیت از یک جایگاه فرهنگ ساز اجتماعی برخوردار است.
 
امام جمعه شبستر تصریح کرد: روحانیت وعلما باید با معرفی و شناساندن مکتب اهل بیت(ع) جامعه را به سمت و سوی مکتب قرآن هدایت کنند تا از این رهگذر اصالت دینی جامعه و ملت روی مبانی کلام وحی شکل گیرد.
 
وی، ضمن تشریح ابعاد هدایتی انبیاء الهی، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که انبیاء الهی رسالت هدایت بشر به سوی فرهنگ دینی را بر عهده داشتند، روحانیت وعلماء نیز لازم است بالاترین وظیفه خود را این اصل اساسی بدانند.
 
عضو شورای استانی حوزه علمیه، با اشاره به همدلی و همزبانی میان احاد ملت، روحانیت و مسؤولان نظام، تأکید کرد: برای ایجاد یک فرهنگ دینی باید تمام مردم و مسؤولان نظام اسلامی با همدلی میان یکدیگر تلاش و فعالیت داشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: جامعه و مردم اگر به این پی برد لازمه حیات و سعادت آن ها تبعیت از فرهنگ دینی و قرآنی است، روحانیت را به عنوان چراغ هدایت بشر در سمت و سوی اسلامی و تنها ارائه دهنده سالم این فرهنگ خواهند شناخت.
 
حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به هجمه سخت و سنگین فرهنگی دشمن، تصریح کرد: دشمن سعی بر این دارد تا اسلام را طوری بنمایاند که مناسب زندگی بشر امروزی نیست و بر علیه آن مبارزه سختی می‌کند.
 
وی ابراز داشت: امروز نیازمند همیاری مردم و مسؤولان در عرصه فرهنگی برای احیا و دوام فرهنگ دینی در جامعه هستیم./854/ت302/ح
ارسال نظرات