۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۷۷۷۲۵
امام جمعه اهر:

تحصیل به همراه تهذیب توصیه رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تحصیل به همراه تهذیب توصیه رهبر انقلاب و تمامی علمایی است که به مدارج عالی اخلاقی و عرفانی رسیده‌اند، گفت: عامل بسیاری از جنگ‌های تاریخ بشریت، دستیابی به علم، بدون توجه به اخلاق بوده است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ناصر حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع طلاب مرکز جامعه المصطفی العالمیه تبریز با تأکید بر ارتقای سطح معرفتی به همراه علمی از سوی طلاب علوم دینی اظهار داشت: علم بدون اخلاق هیچ فایده‌ای به حال بشر نخواهد داشت.

 


وی با بیان این‌که عامل بسیاری از جنگ‌های تاریخ بشریت، دستیابی به علم بدون توجه به اخلاق بوده است، خاطرنشان کرد: اگر همزمان با تحصیل علوم و معارف اسلامی نتوانید در عرصه‌های تهذیبی و اخلاقی خود را ارتقا بخشید، در میان مردم اقبال چندانی نخواهید داشت، چنانکه در صدر اسلام عده‌ای با اخلاق حسنه رسول الله(ص) به اسلام گرویدند.

 


حجت الاسلام حاجی‌زاده برنامه ریزی، مدیریت زمان، نماز اول وقت، دوری از منکرات و محرمات، عمل به مسائل ذی‌طلبگی، عمل به واجبات، عامل بودن به آموخته‌ها و احکام قرآنی را از جمله راهکارهای لازم برای کسب مدارج اخلاقی عنوان کرد و گفت: با ارتقای سطح علمی بایستی تواضع و فروتنی طلاب علوم دینی نیز بیشتر شود.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود مقابله با جریان های فکری وابسته به نظام‌های سکولاریستی و التقاطی غرب را از جمله وظایف طلاب حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: باید به دور از افراط و تفریط به مقابله با جریان های انحرافی و عقاید ضاله بپردازید و تنها به دنبال جذب حداکثری باشید.

 


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ادامه مسیر حق و حقیقت علمای بزرگ اخلاق از سوی طلاب علوم دینی ادامه داد: تحصیل به همراه تهذیب توصیه رهبر انقلاب و تمامی علمایی است که به مدارج عالی اخلاقی و عرفانی رسیده‌اند، البته باید توجه داشت که عالم بی‌سواد نیز به درد جامعه نمی خورد.

 


حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که مردم مشتاق علمای فاضل و متقی هستند، افزود: اطلاعات و آگاهی طلاب و مبلغان دینی باید مطابق با تحولات روز جامعه باشد، ضمن این‌که می توانید با رعایت چارچوب های لازم، از فناوری های نوین در جهت تبلیغ مبانی دینی و مکتب تشیع بهره جویید.

 


گفتنی است، 180 طلبه از کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و گرجستان امروز سال تحصیلی خود را در مرکز علوم اسلامی جامعه المصطفی العالمیه تبریز با حضور مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی آغاز کردند./853/پ202/ب4

ارسال نظرات