۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۷۷۸۵۴
استاد حوزه علمیه قم:

حجاب مرد کنترل نگاه و حفط حیا در برابر زنان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حجاب یکی از دستورات عمومی خداوند به زنان و مردان مؤمن است، گفت: حجاب برای زن مؤمن حفظ پوشش و رعایت حریم ها و برای مرد مؤمن کنترل نگاه و حفظ حیا و متانت در برابر زنان نامحرم است.
حجاب و عفاف حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم حاجیان، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ٰره) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این‌که حجاب یکی از دستورات عمومی خداوند به زنان و مردان مؤمن است، گفت: حجاب برای زن مؤمن حفظ پوشش و رعایت حریم ها و برای مردم مؤمن کنترل نگاه و حفظ حیا و متانت در برابر زنان نامحرم است.


وی افزود: عده‌ای وقتی برای آن‌ها در خصوص مقوله حجاب صحبت می کنیم در پاسخ می‌گویند دلیل شما برای اثبات حجاب چیست آیا این حجاب که شما می‌گویید ریشه قرآنی دارد یا نه، که باید در پاسخ به این افراد گفت: در آیه 50 سوره احزاب و آیات سوره نور به وضوح حجاب و عفاف و حدود و مرزهای آن برای مسلمانان مشخص شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: عده‌ای معتقد هستند که محور ابلاغ دستور حجاب پیامبر(ص) و خانواده ایشان هستند در حالی که باید گفت این‌طور نیست و در ابتدای آیات سوره احزاب خداوند ابتدا پیامبر (ص) و پس از مؤمنان را مورد خطاب قرار می دهد.

 

خانم حاجیان با اشاره به این‌که خداوند خالق انسان است و بهتر از هر کس دیگری به نیازهای انسان آگاه است، اظهار کرد: چون خداوند از خلقت زن و مرد آگاه است نمی‌خواهد که زن محور سو استفاده و نا پاکی قرار گیرد به همین دلیل با حجاب زن را از نگاه‌های هرز در امان نگه داشته و پکی و نجابت او را حفظ می‌کند زیرا بعضی از قلب ها بیمار هستند.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حجاب دستور کتبی خداوند به مسلمانان و پیامبر(ص) در قرآن کریم است، گفت: افراط و تفریط در مقوله حجاب سبب شده است که جوانان امروز پایبندی چندانی به این فریضه نداشته باشند.

 

وی افزود: باید از همان دوران کودکی الگوی های مناسب را به دختران خود معرفی کرده و قبل از سن تکلیف آن‌ها را با حجاب آشنا کنیم و به آن‌ها نشان دهیم که در مقابل نامحرم چه غریبه باشد چه آشنا باید حجاب خود را حفظ کنند.

 

خانم حاجیان ادامه داد: متأسفانه این مادران هستند که موجب بد حجابی دختران خود می‌شوند زیرا با آسان گرفتن به دختران خود برای این‌که در محیط های گوناگون حجاب نداشته باشند یا حجاب آن‌ها مناسب نباشد دیدگاه فرزندان خود را نسبت به فرض و واجب بودن مقوله حجاب و عفاف زیر سؤال می برند.

 

وی افزود: مقوله حجاب تنها فرض واجب بر زنان نیست بلکه حجاب مرد هم حفظ حجاب نگاه از نامحرم و داشتن حیا است و خداوند با اشاره به این‌که مردان هم باید نگاه خود را کنترل کنند به نوعی فریضه حجاب را بر آن‌ها واجب کرده و اگر کسی این کار را نمی‌کند دلیل نمی‌شود که ما بی حجاب باشیم بلکه ما باید در هر صورت حجاب را رعایت کنیم./837/پ202/ی

ارسال نظرات