۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۷۷۸۷۸
استاد حوزه علمیه قم:

تدبر در قرآن کلید رهایی جامعه از ظلمت و گناه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که مهجوریت قرآن هشدار جدی رسول خدا(ص) به امت اسلامی پس از خودشان است، گفت: حضرت رسول (ص) با بیان این هشداری جدی از آیندگان امت اسلامی می‌خواهند که در قرآن تدبر کرده و به قرآن و عترت که دو میراث گرانبهای ایشان است چنگ زنند.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضوی همدانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت فاطمه معصومه (س)با اشاره به این‌که مهجوریت قرآن هشدار جدی رسول خدا(ص) به امت اسلامی پس از خودشان است، گفت: حضرت رسول (ص) با بیان این هشدار جدی از آیندگان امت اسلامی می‌خواهند که در قرآن تدبر کرده و به قرآن و عترت که دو میراث گرانبهای ایشان است چنگ زنند تا در گرداب مشکلات، زندگی بر آن‌ها تنگ نشده و شیطان بر آن‌ها سلطه پیدا نکند.

 

وی افزود: دنیا زمانی برای مسلمان به بهشت تبدیل می‌شود که با قرآن و عترت رسول خدا (ص) مأنوس باشد و اگر فردی چنین زندگی کند زندگی او الهی می‌شود زیرا زندگی الهی همان تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: رسول خدا(ص) در یکی از رهنمودهای گوهر بار خود که در آیات قرآن کریم هم آمده است به پیش‌بینی جایگاه قرآن در میان امتشان پس از خود اشاره می‌کنند و می‌گویند که قرآن پس از من در میان امتم مهجور می‌شود و مردم دو میراث گرانبها که در میان آن‌ها وجود دارد را به فراموشی می سپارند.

 

حجت‌الاسلام رضوی همدانی با اشاره به این‌که اگر متأسفانه قرآن در جامعه اسلامی مهجور نبود ما امروز شاهد کشتار مسلمانان بی‌گناه یمن، عراق و سوریه توسط افرادی به نام مسلمانان نبودیم، ادامه داد: مهجوریت قرآن در جامعه ظلم به انسانیت است در حالی که تدبر در قرآن کلید رهایی جامعه اسلامی از ظلمت و گناه است.

 

وی افزود: قرآنی که نتواند موجب انسان سازی و تربیت بشر شود قرآن نبوی نیست و تنها کسانی که از چنین قرآنی سخن می‌گویند به دنبال خدعه و نیرنگ هستند.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که جوان مؤمن جوانی است که قرآن را می‌فهمد و در آن تدبر کرده و به نحو احسن دستورات قرآن را به کار می برد، ادامه داد: قرآن درس انسان ساز است و می‌تواند دنیا را نجات دهد و جوان مؤمن نه تنها در هنگام ازدواج و مرگ بلکه در طول زندگی هم تدبر در قرآن را الگوی خود قرار می دهد.

 

حجت‌الاسلام رضوی همدانی با بیان این‌که متأسفانه در جامعه ما قرآن مهجور است، گفت: برای نمونه به هنگام ازدواج قرآن یکی از عناوین مهریه دختران است در حالی که با وجود این‌که قرآن خود بخشی از مهریه است به سخنان آن عمل نشده و اضافه بر این‌که در مجلس عروسی گناه ایجاد می‌شود نسبت به سخن صریح قرآن که می گوید رقم مهریه باید دو رقمی یا نهایتاً سه رقمی باشد تا بتواند مهر السنه نام بگیرد بی توجه هستند.

 

وی افزود: در جامعه ما سن ازدواج از مرز 40 سالگی هم عبور کرده و وقتی دلیل ازدواج نکردن را می‌پرسی مهریه و جهیزیه دلیل این ازدواج نکردن است؛ چطور ما خود را امت رسول خدا(ص) می‌دانیم در حالی که نسبت به مهریه و جهیزیه در سنت نبوی بی توجه هستیم و سادگی که معیار ازدواج است را به فراموشی سپرده ایم.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر ما مسلمان هستیم باید در کارهای خود رضایت خداوند را محور قرار داده و رفتارهای رسول خدا و حتی خرده فرهنگ رفتاری ایشان را هم در زندگی خود مو به مو و به دقت پیاده کند./837/پ202/ی

ارسال نظرات