۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۷۷۸۹۱
نماینده مردم تبریز:

مجلس زیر بار توافقی که عزت و منافع ملی را خدشه‌دار کند، نخواهد رفت

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: همه نمایندگان مجلس به عنوان منتخبان ملت جمع بندی مذاکرات هسته ای را با دقت بررسی و مطالعه خواهند کرد.
صحن علني مجلس شوراي اسلامي با حضور وزير امور خارجه

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به ساز و کار مجلس برای بررسی جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب اظهار داشت: مقرر شده کمیسیون ویژه ای در مجلس با حضور 15 نفر از نمایندگان مجلس برای بررسی جمع بندی هسته ای تشکیل شود.


وی ادامه داد: برخی از نمایندگان مجلس معتقد هستند که مجلس نباید نظر خود را در خصوص جمع بندی هسته ای قبل از کنگره آمریکا اعلام کند، این در حالی است که برخی از همکاران هم معتقدند که اعلام کردن نظر مجلس ایران قبل از کنگره مانعی ندارد.


سعیدی با تأکید بر این‌که همه نمایندگان مجلس به عنوان منتخبان ملت جمع بندی مذاکرات هسته ای را با دقت بررسی و مطالعه خواهند کرد، گفت: همه نمایندگان مجلس وظیفه دارند تا این جمع بندی هسته ای را با دقتی بسیار مطالعه و بررسی کنند، که اگر به صلاح کشور و منافع ملی باشد؛ مورد تصویب قرار گیرد.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که نمایندگان زیر بار توافقی که عزت و منافع ملی را خدشه‌دار کند، نخواهند رفت، گفت: این‌که برخی از مقامات غربی ادعا کرده‌اند که ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسنادی در خصوص حل و فصل جنبه نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای تهیه کرده‌اند که منتشر نشده است، نیز مورد بررسی نمایندگان قرار خواهد گرفت.


وی با بیان این‌که توافق محرمانه با غرب از سوی وکلای ملت مفهوم ندارد، گفت: این‌که گفته می شود بخشی از توافق محرمانه و غیر قابل انتشار بین تیم مذاکره کننده ایران و کشورهای غربی صورت گرفته، برای نمایندگان مجلس مفهوم ندارد، با این حال محرمانه می تواند در حد عموم باشد نه در حد نمایندگان مجلس.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر توافقی که بین هیأت ایرانی و کشورهای غربی صورت می گیرد نباید محرمانه باشد، چراکه برای بررسی باید به تصویب نمایندگان مجلس و شورای امنیت ملی برسد./935/ت302/ج

ارسال نظرات