۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۲۷۷۹۶۹
با حضور گسترده علما و روحانیان؛

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در بهشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین فقیهی، استاد برجسته حوزه علمیه قم با گسترده علما و روحانیان در بهشهر برگزار شد.
فقيهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، آیین اربعین این عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحمان فقیهی، استاد حوزه علمیه قم، پنج شنبه شب در روستای کلای بهشهر با حضور عاشقان به علم و فقاهت و علما و بزرگانی همچون آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، مدیر حوزه علمیه مازندران، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران و جمعی از علما و روحانیان استان برگزار شد. 

 

مرحوم فقیهی کلایی متولد 1311 است که تحصیلاتش را  کوهستان، مشهد، نجف و کربلا گذراند و در سال های اخیر در حوزه علمیه قم تندریس می کرده است و ضمن تأسیس حوزه علمیه روستای کلا در بخش هزار جریب بهشهر در ایام بهار و تابستان به تعلیم شاگردان مکتب امام صادق(ع) می پرداخت.

 

ایشان از شاگردان امام راحل و آیت لله خویی و آیت الله میردامادی بوده و مسؤول استفتاعات دفتر آیت الله شاهرودی و به عنوان استاد عالی حوزه علمیه قم 50 سال به تدریس مشغول بودند.

 

مرحوم فقیهی کلایی، مدتی را در مؤوسسه نشر آثار حضرت امام  فعالیت داشته و صاحب تألیفات قرآنی نیز هستند؛ که در 29 خرداد ماه امسال، در سن 90 سالگی به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به خیل آسمانیان پیوست.

 

حجت الاسلام محمدی نیا، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم در مورد شخصیت این عالم ربانی گفت: آیت الله حاج عبدالرحمان فقیهی کلایی دارای شخصیت بی نظیر در تواضع و اخلاق بود و فروتنی این عالم بزرگوار شهره عام و خاص بود.

 

وی اظهار داشت: زندگی سراسر معنوی و زهد و پارسایی ایشان، از ایشان عالمی بزرگوار ساخته بود که همگان شیفته مرام و بزرگی و تواضع ایشان بودند.

 

حجت الاسلام محمدی نیا با اشاره به تدریس ایشان در حوزه علمیه قم، یادآور شد: این عالم بزرگوار همزمان با فصل تابستان در حوزه علمیه کلا به تربیت طلاب علوم دینی مشغول بود که امیدواریم بعد از رحلت ایشان این کار استمرار یافته و همچنین مسؤولان و بزرگان در احیای حوزه علمیه روستای کلا تلاش ویژه داشته باشند.

 

وی گفت: ایشان 50 سال از عمر با برکت خود را صرف علوم دینی و اسلامی کرد و هیچ گاه نخواست که شناخته شود و در مراسم و محافل از ایشان سخنی باشد و به همین دلیل شاید برخی از افراد، ایشان را در منطقه نشناسند که باید تلاش شود تا این عالم ربانی با دارا بودن علم و فقاهت و همچنین تالیفات بسیار ارزنده به درستی به نسل جدید شناسانده شود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات