۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۲۷۷۹۸۳
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

جمهوری اسلامی امروز در در اوج عزت و اقتدار قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که نیروهای مسلح کشورمان اجازه کوچکترین تحرک به دشمن را نخواهد داد، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی و نظامی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد.
حبيب الله سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر پنج شنبه در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر اظهار داشت: دریای مازندران با توجه به دارا بودن منابع و ظرفیت های متعدد از جمله انرژی، غذایی، گردشگری، محیط زیست و تجارت و حمل و نقل می تواند نقش ویژه ای در توسعه دریا محوری کشور ایفا کند.

 

وی تصریح کرد: دریای مازندران با توجه به قرار داشتن در مسیر کریدور جنوب به شمال و ارتباط بین این دریا و دریای جنوب قادر به تأثیرگذاری موثر بر اقتصاد قفقاز و آسیای میانه است.

 

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: با توجه به رهنمودهای رهبری علی رغم استفاده نکردن از جایگاه خاص دریایی مازندران تاکنون ضرورت دارد برای توسعه دریا محوری از قابلیت های این دریا بهره لازم را برای ارتقای توانمندی های کشور ببریم.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اهیت و نقش مهمم دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر در اقتدار کشور افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد حضور قدرتمند و با اقتدار ایران در آبهای آزاد دنیا هستیم و می توانیم با عزت امنیت خطوط مواصلاتی کشور در آبهای آزاد به ویژه خلیج عدن و دریای سرخ که منطقه آلوده به تروریست دریایی است، تأمین کنیم.

 

 

دریادار سیاری ادامه داد: ضررهای زیادی به اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان در این منطقه وارد شده است و نیروی راهبردی دریایی کشور توانسته است با انجام ماموریت های مهم در این وسعت از خطوط تجاری و نفتی ایران حفاظت کند.

 

وی گفت: این عملیات ها از سوی فرماندهان و نیروهای مجرب که در این دانشگاه آموزش و تربیت دیدند محقق شده است و بیانگر جایگاه خاص دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر در ارتقای اقتدار ایران اسلامی است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: در تامین تجهیزات نیز نیازی به کشورهای دیگر نداریم و با بهره گیری از دانش آموختگان همین دانشگاه علاوه بر تأمین تجهیزات لازم توانسته ایم در حوزه ساخت انواع ناوهای موشک انداز، ناوشکن و زیر دریایی ها پیشرفت های خوبی بدست آوریم.

 

دریادار سیاری افزود: آنچه که موجب عقب بودن حضور و بهره مندی ایران از دریا شده بود سیاست های استکباری بود که قبل از انقلاب در کشور اجرا می شد که امروز به برکت تدبیر و رهنمودهای رهبری هر روز بر حضور قدرتمند کشور در آبهای آزاد دنیا افزوده می شود.

 

وی بازگشت به دریا و بهره گیری از منابع عظیم آن را را سفارش مقام معظم رهبری خواند و گفت: کشور ما یک کشور دریایی است و نیازمند یک نیروی دریایی برجسته و ممتاز هستیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات