۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۲۷۷۹۹۰
مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال:

اصلاح بین مردم از ویژگی‌های مؤمن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر گفت: یکی از صفات انسان های مؤمن، مصلح بودن بین افراد است تا از این طریق دل ها به یکدیگر نزدیک و از فتنه ها جلوگیری شود.
حجت الاسلام حسين كاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، پنجشنبه شب در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در جمع مردم روستای دارالسیاده علوی کاشان، گفت: از پیامبر اسلام(ص) روایت است قلب خود را با موعظه احیا و زنده نگه دارید.

 

وی افزود: امیرمؤمنان(ع) به فرزندان خود می فرماید من دیروز پدر شما بودم، امروز برای شما مایه عبرت هستم، چرا که سرم شکسته و در بستر بیماری هستم و فردا نیز از بین شما خواهم رفت.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که برنامه ریزی دنیا به وسیله ما انجام می شود، اما برهم زدن آن از سوی خدا است، گفت: دلبستگی به دنیا موجب سخت جان دادن می شود و مرگ را برای انسان دشوار می کند.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال گفت: امام علی(ع) ضربه شمشیر ابن ملجم به سرش را تقدیر خدا یاد می کند و در برابر این اتفاق راضی به رضای خدا است، از این رو می فرماید به خدای کعبه که رستگار شدم.

 

وی با اشاره به این که تمام اتفاقات دنیا به تدبیر خدا است و انسان مؤمن خود را تسلیم محض خدا می داند، گفت: نزدیک ترین افراد به خداوند کسانی هستند که متواضع و دارای اخلاقی نیکو هستند و حق را بر زبان جاری کنند.

 

وی با سفارش به دوری از غرور و متواضع بودن در برابر دیگران، گفت: یکی از صفات انسان های مؤمن، مصلح بودن بین افراد است تا از این طریق دل ها به یکدیگر نزدیک و از فتنه ها جلوگیری شود و همچنین موجب عاقبت بخیری انسان می شود.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: خداوند زندگی و مرگ را در دنیا قرار داده است تا از این طریق ما را بسنجد، از این رو شایسته است انسان تلاش کند تا در صراط مستقیم حرکت و به خواست خداوند متعال راضی باشد.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال با سفارش به رفتار نرم و پسندیده با مردم گفت: عیادت از بیماران، سالمندان و افراد بی سرپرست از قدوم خیر و پسندیده نزد خداوند است و موجب افزایش روزی انسان می شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات