۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۷۷۹۹۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد؛

ضرورت پیوند بین شعارهای سنتی و انقلابی در هیأت های مذهبی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر ضرورت پیوند بین شعارهای سنتی هیأت های مذهبی و شعارهای انقلابی، گفت:‌ سبک سنتی هیأت ها و نگاه به ضرورت های روز از نکات مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز، در جمع اعضای هیأت رزمندگان اسلام این استان، با تقدیر از تلاش شبانه روزی اعضای این هیأت در سراسر کشور گفت: پس از دوران دفاع مقدس این نگرانی وجود داشت که مبادا روحیه جهادی و شهادت طلبی و حالت ایستادگی و مقاومت خیلی جدی در برابر دشمن و حفظ هویت انقلاب، ‌رو به افول رود و کاهش پیدا کند و آرام آرام جامعه به سمت دنیا و گرایش های دنیوی برود و هر کسی به سمت منافع مادی خویش سوق داده شود و همان بلایی که در صدر اسلام گریبان مسلمان ها را گرفت، گربیان انقلاب را هم بگیرد.

 

وی با اشاره به روحیه انقلابی مردم در زمان وجود پیامبر اکرم(ص) افزود: پس از ارتحال آن وجود نازنین آرام آرام روحیه های ارزشی رو به افول رفت و هر جمعی به سمت یک فردی و گاهی هم افراد به سمت مسائل منفعت طلبی ها حرکت کردند و تا آن جا رسید که امیر مؤمنان(ع) 25 سال در خانه نشست و بعد هم مسائل دوران امام مجتبی(ع) پیش آمد و در آخر هم قضایای کربلا اتفاق افتاد.

 

امام جمعه شهرکرد، وقایع کربلا را نتیجه گرایش مردم به دنیا و پشت کردن به ارزش ها دانست و تصریح کرد: هیأت رزمندگان اسلام در سراسر کشور یکی از مجموعه هایی است که پس از دوران دفاع مقدس شکل گرفت تا خلأ روحیات جهادی و معنوی را در کشور پر کند و نگذارد ارزش های اسلامی دوران دفاع مقدس و معارف دینی رو به افول رود.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر ضرورت پیوند بین شعارهای سنتی هیأت های مذهبی و شعارهای انقلابی، گفت:‌ سبک سنتی هیأت ها و نگاه به ضرورت های روز از نکات مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که نباید از کارهای معرفتی در هیأت های مذهبی غافل شد، افزود: کار معرفتی و بصیرتی باید پایه و اساس هیأت های مذهبی به ویژه هیأت رزمندگان اسلام باشد و این مسئله تنها در سایه استفاده از منبر و سخنرانی محقق می شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، استفاده از سخنرانی های پرجاذبه و با محتوا در کنار سینه زنی و روضه خوانی در هیأت های مذهبی را ضروری خواند و گفت: باید به سمتی برویم که معنویت، اخلاص، تزکیه و دوری از گناه محور همه فعالیت های هیأت های مذهبی قرار گیرد و این مهم تنها در سایه نشست های دینی و بصیرتی و استفاده از سخنرانان مجرب صورت می گیرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آفت های پیش روی هیأت های مذهبی که سبب دافعه می شود، اظهار داشت: تک روی در کارها، خودمحوری و رقابت های ناسالم آفت هر هیأت مذهبی است که دافعه ایجاد می کند و باید به شدت از آن پرهیز کرد.

 

وی رقابت سالم را با جاذبه سالم توأم دانست و گفت: یکی از نکاتی که اعضای هیأت های مذهبی باید به آن توجه داشته باشند این است که به طور مستمر بر روحیه نشاط انقلابی خود بیافزایند و بکوشند که این روحیه بر همه کارها و فعالیت های هیأت حاکم باشد.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، خمودگی را از خطرات مهم تهدید کننده جامعه و اردوگاه های انقلابی دانست و افزود: خمودگی، حالت سستی، رخوت، بی تفاوتی، بی عاری و تنبلی به هیچ عنوان با انقلاب و کار انقلابی و ماندن در صحنه جنگ و جهاد سازگار نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، جذب جوانان به هیأت های رزمندگان اسلام را ضروری دانست و تصریح کرد:‌ باید همه دغدغه خود را برای جذب جوانان و نوجوانان به کار گیریم و با ورود آن ها به هیأت رزمندگان اسلام، فکر، روح و معرفت انقلاب را به جوانان تزریق کنیم و این رسالت امروز هیأت های رزمندگان اسلام در سراسر کشور است.

 

امام جمعه شهرکرد، هیأت رزمندگان اسلام را هیأتی جوشیده از متن نیروهای انقلابی، رزمنده و جهادی دانست و ابراز داشت: هیأت رزمندگان اسلام، هیأت عام و فراگیر است و به همه اقشار جامعه تعلق دارد که می کوشد شعارهای دینی، ارزشی و انقلابی و سبک زندگی شهدا، اسلام و امام راحل را به شیوه هیأتی به جامعه تزریق کند./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات