۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۷۸۰۰۱

تشریح ویژه ‌برنامه‌های سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی ویژه‌برنامه‌های این آستان مقدس به مناسبت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را شریح کرد.
عباس سليمي

عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه‌های سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در این آستان مقدس، گفت: شنبه دهم مرداد ماه مصادف با پانزدهم شوال روز وفات محدث عالی مقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و شهادت جناب حمزه عموی بزرگوار پیامبر(ص) است.

 

وی افزود: به همین مناسبت آستان مقدس حضرت عبدالظیم حسنی(ع) روز شنبه در مصلی بزرگ شهرری برنامه‌های ویژه‌ای خواهد داشت.

 

سلیمی با اشاره به برنامه‌ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در روز وفات آن حضرت، تصریح کرد: برنامه ویژه روز وفات سیدالکریم(ع) با قرائت قرآن مجید از سوی قاری برجسته و ممتاز علی شیرزاد شروع می‌شود.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه افزود: سپس برنامه جمع خوانی از سوی خادمان این آستان مقدس برای عرض ارادت به ساحت این محدث عالی مقام اجرا شده و با حضور ذاکر اهل‌بیت(ع) غلام رضازاده زیارت نامه سیدالکریم(ع) قرائت می‌شود.

 

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین شاعر و ذاکر اهل بیت(ع) آقای سازگار با اشعار خود به مدح مناقب حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خواهد پرداخت.

 

سلیمی با اشاره به ادامه برنامه‌های آستان مقدس در روز وفات سیدالکریم(ع)، گفت: سپس مرثیه سرایی از سوی سید مهدی میر داماد به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و شهادت حمزه عموی پیامبر(ص) برگزار می‌شود و این مراسم با سخنرانی آیت الله سید محمد خاتمی به اتمام می‌رسد.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیان داشت: با نزدیک شدن به نماز ظهر و عصر اقامه نماز جماعت از سوی تولیت محترم این آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آیت الله محمدی ری شهری برگزار می‌شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: از مومنان و شیفتگان اهل بیت(ع) دعوت می‌شود تا به منظور تعظیم از شعاعر الهی برای شرکت در این مراسم حضور به هم رسانند./807/ت302/ب4

ارسال نظرات