۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۷۸۰۱۰
عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی:

بدون شک غرب بعد توافق در زمینه هسته ای پای خود را فراتر خواهد گذاشت

خبرگزاری رسا- عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان می خواهند اعتماد به نفس و خودکفایی را از ملت ایران بگیرند و مطمئن باشید اگر این توافق امضا شود غربی ها دست بردار نیستند و وارد موضوعات جدید خواهند شد و پا را فراتر خواهند گذاشت.
مهرداد بذرپاش نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مهرداد بذرپاش، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، در جلسه ای با موضوع توافق هسته ای که در خانه انقلاب اصفهان برگزار شد، گفت: امروز توافقی صورت گرفته که مجلس انتظار آن را نداشت باید به دقت آن را بررسی کنیم و نتایج بررسی را در اختیار مردم قرار دهیم، هر چند بعضی از مردم اطلاعات بیشتری از برخی مسؤولان درباره توافق هسته ای دارند.

 

وی ادامه داد: باید بینیم علل واقعی تحریم های ما در شورای امنیت و علت واقعی صدور قطعنامه 1929 چه بوده و چه مولفه هایی از داخل باعث به وجود آمدن این موضوع شده است، ما 3 نسل تحریم ها را داشته ایم، نسل اول به دلیل تسخیر لانه جاسوسی بود، دلیل نسل دوم تحریم ها انفجارات لبنان و  مسأله داماتو بود و تحریم های نسل سوم هم از قطعنامه 1929 شروع شد.

 

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: ما تحریم های نسل سوم را غیر قانونی می دانیم چون مسیر قانونی شورای حکام تا شورای امنیت را طی نکرد و از سال 82 به بعد هر زمان به دلایلی مذاکره کردیم، قبل از سال 82 برای عادی سازی و بعد از سال 89 برای رفع تحریم های ظالمانه مذاکره کردیم.

 

بذرپاش بیان داشت: بعد از انتخابات سال 88 و شکل گیری فتنه و به هم ریختن اوضاع تهران، اوباما رسماً اعلام کرد که حکومت آدم کش ایران مشروعیت ندارد و مذاکرات تا اطلاع ثانوی کان لم یکن تلقی می شود، وزیر دفاع آلمان هم اعلام کرد که مردم ایران باید زودتر از توافق تکلیف نظام را مشخص کنند.

 

بذرپاش تصریح کرد: شهید رضایی نژاد بر روی پروژه چاشنی های انفجاری وزارت دفاع کار می کرد و اصلاً در زمینه هسته ای نبود اما دیدیم که ترور شد و این مذاکرات هم در واقع مقدمه ای برای مذاکرات در زمینه های دیگر و از جمله قدرت دفاعی کشور است و فعلاً هسته ای بهانه ای در دست آن ها است.

 

وی از این موضوع که عده ای می خواهند القا کنند که پروژه هسته ای و تحریم ها به دلیل کارهای دکتر عباسی و در برهه ای خاص از تاریخ کشور است، ابراز ناخرسندی کرد و گفت: 16 سال آقای امراللهی، 12 سال آقای آقازاده، نزدیک 4 سال آقای صالحی و2 سال آقای عباسی ریاست سازمان انرژی اتمی را به عهده داشته اند و بی انصافی است که تحریم ها را به یک دوره کوتاه از ریاست سازمان نسبت دهیم.

 

مسؤولان از مواردی نظیر بحث MTCR هیچ صحبتی نمی کنند

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پروژه پشیمان سازی ایران در پروژه های مبتنی بر آرمان که فعالیت هسته ای کشور هم جزء آن ها است کلید خورده و دشمنان می خواهند اعتماد به نفس و خودکفایی را از ملت ایران بگیرند و مطمئن باشید اگر این توافق امضاء شود غربی ها دست بردار نیستند و وارد موضوعات جدید خواهند شد و پا را فراتر خواهند گذاشت.

 

بذرپاش افزود: بزرگترین مشکل در مسأله هسته ای مسأله PMD است و از سال 82 هم همین طور بود و آژانس این اتهام را به ایران وارد کرد، دشمنان فهمیده اند که فرصت به فعلیت رسیده ما، پروژه موشکی است و چنگک خود را بر آن انداخته اند تا از روند رو به رشد آن جلوگیری کند.

 

وی ابراز داشت: سپاه اعلام کرد که اگر ما الان یک موشک از سمنان به یزد امتحان کنیم نقض توافق بین المللی را مرتکب شده ایم و این واقعیتی است که متاسفانه دولت امضا کرده است، من حداکثر تلاش خود را کردم که توافق به شورای عالی امنیت ملی نرود و در مجلس بررسی شود و امروز در مسأله هسته ای مجلس در راس امور نیست.

 

نماینده مردم تهران در مجلس بیان داشت: متاسفانه مسأولان از مواردی نظیر بحث MTCR هیچ صحبتی نمی کنند و بسیاری از موضوعات برای مردم حتی طرح هم نشده است، بهتر بود این مسأله در مجلس بررسی می شد و به شورای عالی امنیت ملی نمی رفت.

 

بذرپاش در پایان اظهار داشت: هنوز در برجام مانده بودیم که به یکباره قطعنامه 2231 در شورای امنیت صادر شد که مولفه های جدیدی در آن مطرح شده است، البته دولت گفته که ما آن موارد اضافه بر توافق را که در قطعنامه جدید آمده صحیح نمی دانیم و اجرا هم نمی کنیم و ما فقط متعهد به اجرای توافقنامه هستیم  و نه فطعنامه، اما واقعیت آن است که مگر می توانیم به این راحتی بگوییم که ما آن ها را قبول نداریم و متاسفانه این قطعنامه نتیجه همان توافقنامه است. /939/پ202/ش

ارسال نظرات