۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۷۸۰۱۳
نماینده مردم ملکان در مجلس:

برخورد مجلس با مفاسد اقتصادی به صورت جدی ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ افخمی گفت: مقابله با سوء استفاده از برخی مقدسات در فعالیت‌های غیرقانونی مؤسسات بانکی و مفاسد اقتصادی به صورت جدی از سوی نمایندگان پیگیری می شود.
شهروز افخمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شهروز افخمی، نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: گروه هم‌اندیشی شهید مدرس در مجلس با تدبیر نمایندگان فعال شده که نتایج قابل توجهی در حوزه های مختلف دارد.

 


وی با بیان این‌که تمامی مصوبات مجلس ابتدا در کمیسیون های مربوطه مورد بحث و بررسی دقیق قرار می گیرد، سپس در صحن لحنی به رأی گذاشته می شود، خاطرنشان کرد: برخی چنین جلساتی نمایندگان را بیش از گذشته با موضوعات روز جامعه و اقتصاد کشور آشنا می کند.

 


افخمی بررسی مسائل، مشکلات و  روز جامعه را جزو وظایف اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس دانست و افزود: باید بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که نتایج این جلسات به یک کارکرد مشخصی برسد و اگر اینگونه نباشد جلسات مفیدی نخواهیم داشت، به عبارت دیگر نمایندگان بیشتر باید گوش شنوا برای مشکلات مردم داشته باشند.

 


نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان این‌که توجه به ظرفیت بخش خصوصی و فعال شدن اقتصاد مردمی چاره بسیاری از مشکلات موجود جامعه است، ادامه داد: مردم از ظرفیت خوبی برای حل مسائل برخوردار هستند و می‌توانند در حل مشکلات نیز یاور خوبی برای نمایندگان و مسؤولان باشند.

 


وی با تأکید بر این‌که مقابله با سوء استفاده از برخی مقدسات در فعالیت‌های غیرقانونی مؤسسات بانکی و مفاسد اقتصادی به صورت جدی از سوی نمایندگان پیگیری می شود، گفت: حل مشکلات بیشتر از آنکه از سوی دولتمردان و نمایندگان صورت گیرد باید توسط خود فعالان کار مورد توجه باشد.

 


افخمی فعال شدن بخش خصوصی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی را موجب برطرف شدن معضل اشتغال و به تبع آن کاهش بسیاری از جرائم در جامعه دانست و تصریح کرد: حمایت از تولید ملی باید با مقابله با پدیده‌ای مانند قاچاق همراه باشد، امروز به مانند دوران دفاع مقدس می توانیم با همفکری معضلات اقتصادی را حل کنیم.

 


همچنین محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اعضای کمیسیون اجتماعی در این سفر با سازمان های مرتبط با حوزه اجتماعی جلساتی داشته و مسائل مربوطه را مورد بررسی قرار داده اند، اظهار داشت: موضوعات مرتبط با آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، اشتغال، روابط کار، خدمات حمایتی و بیمه ها در این سفر مورد بررسی قرار گرفت.

 


سعیدی افزود: در سفرهای قبلی که اعضای این کمیسیون به استان ها داشتند نتایج بسیار خوبی برای استان ها داشت که امیدواریم استان آذربایجان شرقی نیز از نتایج این سفر اعضا بی نصیب نماند، مباحث مطرح شده در این سفر نیز پس از جمع بندی در کمیسیون اجتماعی مجلس و در حضور وزرای مربوطه و روسای سازمان های اجتماعی استان مطرح خواهد شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات