۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۷۸۰۲۵
امام جمعه شهرری:

بررسی توافق باید به دور از اختلاف و از راه قانونی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: مذاکرات باید از راه قانونی بگذرد و سبب اختلاف و دو قطبی شدن بین مردم و مسؤولان نشود همچنین افراد انتقاد خود را همراه با انصاف و به دور از اختلاف عرضه کنند زیرا امروز کشور نیازمند وحدت است.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: حضرت امیرمومنان(ع) فرمودند: اگر دنبال محبوبیت و عزت هستید چیزی بالاتر از پرهیز از گناه نیست و خداوند محبوب می‌کند کسی را که تقوی پیشه کند.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق می‌فرمایند: خدایا می‌خواهم عزیز باشم و مرا دوست داشته باشند اما اگر این عزت را دادی مرا دچار تکبر نکن.

 

امام جمعه شهرری عنوان کرد: عزت و تکبر دو واژه بسیار نزدیک به هم هستند عزت یعنی بزرگی که خداوند به انسان داده و تکبر بزرگی است که شیطان انسان را به آن مبتلا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: تکبر برای خداوند زیبا اما برای انسان زیبنده نیست پس بزرگی که انسان از خداوند می‌خواهد بزرگی است که به واسطه خداوند طلب کرده و به واسطه شیطان نیست، پس اگر کسی بخواهد عزیز شود باید به خدا رجوع کند.

 

وی اظهار داشت: بر اساس روایات وارده از ائمه معصومان(ع) کنترل زبان، پرهیز از گناه، دوری هوای و هوس و فروخوردن خشم سبب عزت انسان می‌شود.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به 15 شوال سالروز شهادت حمزه سیدالشهدا عموی پیامبر(ص) در جنگ احد، گفت: این روز سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز است، ایشان با عرضه کردن دین خود به امام هادی(ع) سنت باارزشی بین مسلمانان پایه‌گذاری کرد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: وظیفه ما است که مانند حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حوزه دین به دین‌شناسان مراجعه کرده و دین خود را از کسانی که در خط اهل‌بیت(ع) هستند کسب کنیم.

 

غارت‌زده کسی است که دین او به غارت رفته باشد

وی با اشاره به حدیثی از امیرمومنان(ع) بیان داشت: غارت زده کسی نیست که اموال او به غارت رفته باشد بلکه کسی است که دین او به غارت رفته باشد، امروز نیز دشمنان اسلام تلاش دارند که دین ما را به یغما ببرند، نمونه بارز و آشکار آن نشانه گرفتن عفاف و حجاب مردم کشور ما است.

 

امام جمعه شهرری ابراز کرد: دین باید در همه عرصه‌های زندگی ما حرف اول را بزند زیرا که دین با بی‌دینی جمع نمی‌شود مانند کسی که مالی را دزدیده و از آن صدقه دهد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمود: بدترین مردم کسی است که دین خود را بفروشد و بدتر از آن این است که دین خود را به منصب دنیایی بفروشد.

 

مذاکرات نباید سبب دوقطبی شدن جامعه شود

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات عنوان کرد: مذاکرات باید از راه قانونی بگذرد و سبب اختلاف و دو قطبی شدن بین مردم و مسؤولان نشود همچنین افراد انتقاد خود را همراه با انصاف و به دور از اختلاف عرضه کنند زیرا امروز کشور نیازمند وحدت است.

 

امام جمعه شهرری اظهار داشت: باید در این توافق عزت مردم کشور ایران حفظ شود، سفر وزرای کشورهای خارجی به ایران نشان از نیاز آنها به ما است به عنوان مثال در این تحریم‌ها به کشور فرانسه 3 میلیارد یورو خسارت وارد شد.

 

مسؤولان باید بر خط قرمز دشمنی با اسرائیل ایستادگی کنند

حجت‌الاسلام شاهچراغی گفت: اسرائیل خط قرمز کشورهای خارجی است که آن را رعایت می‌کنند، همانگونه که امام راحل فرمودند اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود بنابراین مسؤولان ما نیز باید بر خط قرمز خود که دشمنی با اسرائیل است ایستادگی کنند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند در ارتباط با آمریکا باید اصول خود را حفظ کنیم زیرا ما با آنها 180 درجه اختلاف داریم.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به حوادث یمن عنوان کرد: عربستان سه بار در یمن اعلام آتش‌بس و سپس آن را نقض کرد سرزمین یمن را به کمک اسرائیل و آمریکای جنایتکار شخم زد که 23 هزار شهید برجای ماند اما با این وجود مردم یمن مقاومت می‌کنند.

 

عربستان به هیچ عنوان به سازمان ملل و حقوق بشر توجهی ندارد

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: عربستان به هیچ عنوان به سازمان ملل و حقوق بشر توجهی ندارد امیدواریم که خداوند آنها را نابود و مردم یمن را پیروز گرداند.

 

وی گفت: مردم بحرین که شعیه 12 امامی هستند گرفتار جنایات آل خلیفه بوده در زندان‌ها شکنجه شده و جان می‌دهند.

 

امام جمعه شهری در پایان خاطرنشان کرد: کشور ترکیه داعش را چون ماری در آسیتن پرورش داده و برای آنها بازارهای مرزی در رابطه با تجارت تشکیل داده بود اما امروز همین گروه به انجام انفجار در ترکیه مردم آنجا را می‌کشند ترکیه باید بداند که خانه ظلم نابود و آه مظلوم گریبانگیر او می‌شود./807/پ201/ب4

ارسال نظرات