۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۷۸۰۲۹
امام جمعه زنجان:

ظلم و غارتگری در پرونده مدعیان حقوق بشر موج می زند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان با اشاره به کشت و کشتار و جنایت های دولت های استکباری در تاریخ، گفت: جالب است امروز کسانی از حقوق بشر دم می زنند که ظلم، تجاوز و غارتگری در پرونده آنها موج می زند.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر تبعیت از پیامبر اکرم (ص) را یکی از ملاک های تقوا دانست و گفت: یکی از ملاک های قبولی تقوا در انسان که در قرآن نیز به آن اشاره شده این است که خدا و پیامبرش را دوست داشته و از آنها تبعیت کنید.

 

وی در ادامه افزود: از جمله ملاکات و نشانه های تبعیت و دوست داشتن رسول خدا (ص) و اهل بیت مطهر ایشان این است که از برنامه های عملی آنها نیز تبعیت کنیم مانند دوری از محرمات و عمل به واجبات که یکی از سفارشات مؤکد آن بزرگواران است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به برخی از شبهات و ایراداتی که وهابیت بر علیه شیعیان از آنها استفاده می کنند، اظهار داشت: یکی از ایرادات و اشکالاتی که وهابیت بر علیه شیعیان از آن استفاده می کنند این است که می گویند به گفته علمای تشیع هر کس برای امام حسین (ع) عزاداری کند تمام گناهان او بخشوده می شود حتی اگر دیگر اعمال عبادی خود مانند نماز و روزه را بجا نیاورده باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه خاطر نشان کرد: این سخن هم درست است و هم غلط؛ چرا که این قسمت که گفته است کسی که برای امام حسین (ع) عزاداری کند گناهان او بخشوده می شود، درست است، اما این را هم بدانید کسی که بر حسین (ع) عزاداری می کند در صف اول جماعت نماز نیز می ایستد چون یک حسینی واقعی در همه چیز به ایشان اقتدا می کند.

 

خواص در شکست انقلاب مشروطه نقش داشتند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم زیرک و بصیر بودن یک مسلمان اشاره کرد و گفت: دلیل این که بسیار سفارش می شود یک مسلمان باید بصیر و زیرک بوده و ساده لوح و بی فکر نباشد این است که دشمن بسیار مکار و حیله گر بوده و همیشه و همه جا به دنبال منافع شیطانی خود می گردد که از جمله آنها انقلاب مشروطیت است که در ابتدا کار به خوبی پیش می رفت.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه افزود: اما در ادامه، با وا دادگی برخی از روشنفکر نماها و شیطنت های انگلیس خبیث انقلاب مشروطیت با شکست مواجه شد و شیخ فضل الله نوری که یکی از سران این انقلاب و البته مشروطه مشروعه خواه بود با اعدام به شهادت رسید و هیچ گاه نیز قبول نکرد برای زنده ماندن و فرار از اعدام، پناهندگی کشورهای کفر مانند شوروی را بپذیرد.

 

وی در ادامه با بررسی نقش خواص در دو انقلاب مشروطیت و انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در مشروطه برخی ها بسیار ساده لوحی کردند و برخی از خواص و تأثیرگزاران نیز عقب کشیدند و در امور انقلاب خود را شریک نکردند که منجر به شکست مشروطه شد که در مقایسه با انقلاب اسلامی می بینیم اکثریت علما و خواص به میدان آمده و از این انقلاب بسیار حمایت کردند و به هیچ وجه یک قدم پا را عقب نگذاشتند که همین سبب پیروزی این انقلاب شد.

 

پرونده مدعیان حقوق بشر پر از جنایت های هولناک تاریخی است

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به شعارهای عوام فریبانه مدعیان حقوق بشر در جهان امروز تصریح کرد: امروز مدعیان حقوق بشر، آدم کش ترین حکومت های جهان هستند که از جمله آنها می توان به آمریکای جنایتکار اشاره کرد که ادعای حقوق بشری او دنیا را پر کرده است اما نماد صلح طلبی ها و حقوق بشر آنها زندان های ابوغریب و گوانتانامو و کشتارهای مردم مظلوم و بی گناه یمن و سوریه و عراق است.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به کشتار مردم بی گناه هیروشیما و ناکازاکی ژاپن با استفاده از بمب اتم از سوی آمریکا تأکید کرد: قسمت جالب تاریخ اینجا است که امروز کسانی که ظلم و تجاوز و غارتگری و کشت و کشتار در پرونده آنها موج می زند؛ ادعای صلح می کنند مانند کسانی که جنایت هولناک هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را به انجام رسانده و حدود 160 هزار نفر را به کام مرگ کشاندند.

 

وی در پایان افزود: اما امروز همین کشورهای جنایتکار تاریخ که برای نخستین بار در دنیا از بمب اتم استفاده کرده و دو شهر ژاپن را با خاک یکسان کردند از هسته ای شدن ایران اسلامی هراس دارند در حالی که به اذعان خودشان ایران به دنبال ساخت بمب اتم نیست.

 

گفتنی است؛ پس اقامه نماز جمعه امروز از تعدادی از برگزیدگان و دارندگان مدال های طلای علمی استان با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد./949/پ201/ب4

ارسال نظرات