۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۷۸۰۴۲
معاون امور روحانیون و حوزه‌های علمیه آستان عبدالعظیم حسنی:

حضرت عبدالعظیم حسنی مایه آرامش ائمه معصومان بود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور روحانیون و حوزه‌های علمیه آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مایه آرامش ائمه معصومان(ع) بودند به گونه‌ای که وقتی او را می‌دیدند می‌فرمودند: تو به حق دوستدار ما هستی.
تقديري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد تقدیری معاون امور روحانیون و حوزه‌های علمیه آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با اشاره به دهم مرداد برابر با 15 شوال سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: مردم شهرری قدر ولی نعمت خود را خوب دانسته و در این روز جلسات و هیات‌های عزاداری را برگزار می‌کنند.

 

وی افزود: روح انسان برای سالم زندگی کردن نیاز به آرامش دارد و خداوند کسی است که به روح مومنان آرامش می‌دهد بنابراین انسان در ارتباط به خداوند می‌تواند کسب آرامش کند.

 

معاون امور روحانیون و حوزه‌های علمیه آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) عنوان کرد: طی سالهای طولانی میلیون‌ها انسان مومن به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مراجعه کرده و در آن افزون بر زیارت این امامزاده واجب‌التعظیم به راز و نیاز با خداوند متعال پرداخته و کسب آرامش می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام تقدیری افزود: زیارت ائمه معصومان(ع) و امامزادگان آنها سبب آرامش قلبی و روحی انسان می‌شود، در روایتی از امام هادی(ع) است که پاداش زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برابر با پاداش زیارت امام حسین(ع) است.

 

وی گفت: امام خمینی(ره) بعد از بازگشت از پاریس نخستین زیارتگاهی که به زیارت آن پرداختند بارگاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بود.

 

معاون امور روحانیون و حوزه‌های علمیه آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، با اشاره به شخصیت والای حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مایه آرامش ائمه معصومان(ع) بودند به گونه‌ای که وقتی او را می‌دیدند می‌فرمودند: تو به حق دوستدار ما هستی، ایشان شخصی مطیع ائمه معصومان(ع) بودند.

 

حجت‌الاسلام تقدیری با اشاره به قوانین زیارت زائران در این آستان مقدس ابراز کرد: زیارت آدابی دارد که شخص باید آن را رعایت کند یکی اینکه افراد با وقار و آرامش وارد شده و حرم را با مکان‌های دیگری مانند پارک اشتباه نگیرند و دیگر این‌که افراد حجاب و عفاف خود را حفظ کنند زیرا زیارت مستحب اما عفاف و حجاب واجب است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دفتر مسائل شرعی، مشاوره خانواده، قرائت قرآن و برنامه‌های دیگری برای آرامش زائران در نظر گرفته شده است./807/پ202/ب4

ارسال نظرات