۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۷۸۱۰۹
کارشناس مذهبی تأکید کرد؛

لزوم تبیین و معرفی مکتب شهدا به نسل جوان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پور علیزاده گفت: باید به نحوه تربیت و تربیت دینی شهدا توجه شود و تمام فعالان فرهنگ و بسیجیان در این جنگ نرم حضور پیدا کرده و با شناساندن راه شهدا، جوانان را از لغزش مصون بدارند.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد پور علیزاده کارشناس مسائل مذهبی شامگاه گذشته در مراسم یادواره شهدای محله مصلی اصفهان که در مسجد امام حسین(ع) این محله برگزار شد با اشاره به آیه "و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا" گفت: آیه صریح قرآن می‌‌گوید شهدا زنده هستند و این زنده بودن تفاسیر مختلفی دارد.

 

وی در ادامه افزود: آیت الله جوادی آملی(حفظه الله) می‌فرمایند که زمانی که روح شهید از بدن وی خارج شده و به محضر خدا می‌رسد خداوند به این شخص می‌گوید که برگرد به دنیا و خدا دست آنها را برای گره‌گشایی از مردم باز می‌کند. تمام کسانی  که از دنیا می‌روند حتی اولیای خدا به خیرات و مبرات نیازمند هستند و تنها شهدا محتاج خیرات دنیا نیستند البته اگر خیراتی به آنها رسد فیض برده و چند برابر آن کار خیر را شامل حال کسانی که در انجام آن دخیل بودند می‌کنند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: به هر میزان که یاد شهدا در مملکت ما کم شود به همان میزان دزدی، فریب و لغزش‌ها افزایش پیدا می‌کند. شهدا در صراط مستقیم پا گذاشتند و ورود در این صراط ادعا بردار نیست و زمانی که حب دنیا در انسان ایجاد شود 3 هزار میلیارد دزدی می‌کند چرا که باور دارد در این دنیا می‌ماند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دو سوم قرآن پیرامون مرگ و قیامت است، تصریح کرد: باید به نحوه تربیت و تربیت دینی شهدا توجه شود و تمام فعالان فرهنگ و بسیجیان در این جنگ نرم حضور پیدا کرده و با شناساندن راه شهدا، جوانان را از لغزش مصون بدارند.

 

حجت الاسلام پور علیزاده با اشاره به توافق هسته‌ای خاطرنشان کرد: باید در تمام مسائل بصیرت داشته باشیم و نباید تصور شود که اوباما به خاطر ما با کنگره وارد صحبت شده و از توافق دفاع می‌کند بلکه علت کنونی توافق هسته‌ای در این است که در حال حاضر سودی در تحریم نبوده و چون در کشور ذخایر دست نخورده زیادی وجود دارد آنها به فکر چپاول و حمله نظامی افتاده‌اند.

 

وی با اظهار تأسف از این که در انتقال دین به نسل جوان خطا و تندروی شده و سلیقه‌ای عمل کردیم، اظهار کرد: ما در حال از بین بردن استعدادها هستیم و در حالی که مقام معظم رهبری چارچوب ترسیم کردند اما برخی با خط بندی سیاسی افرادی را که در خط آنها نباشند را قبول نمی‌کنند. امروز تمام ما باید شهید زنده باشیم چرا که کسی که شهید زنده نباشد به مقام شهادت دست پیدا نمی‌کند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی با اعتقاد بر این که کسی که فرمانبرداری خدا کرده و از هوای نفس دوری کند خداوند او را در مقام شهدا قرار می‌دهد، گفت: برای شهید زنده بودن باید بصیرت انقلابی داشت، اصل عبادت تقوا را به منصه ظهور می‌رساند بنابراین باید تقوا داشته باشیم، امروز تقوای چشم و تقوای پوشش در جامعه کم شده و کار فرهنگی اصلا در مملکت انجام نمی‌شود و مشخص نیست که متولیان فرهنگی مشغول به انجام چه کاری هستند.

 

حجت الاسلام پور علیزاده در پایان با اشاره به لزوم اهتمام در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: اگر کم کاری کنیم هواپیماهای دشمن را در آسمان کشور خود خواهیم دید و اگر تا کنون حمله نکردند به خاطر مردم انقلابی است که در روز 22 بهمن به خیابان‌ها آمده و شعار سر می‌دهند البته نباید تنها به این تعداد بسنده کرد./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات